پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر مدرسه علمیه عالی و مرکز تخصصی الزهرا س گرگان

حوزه/«خانم مریم میرکریمی» گفت: در واقع رمز بقای نهضت عاشورا، پاکیزگی روح حسین(ع) و یارانشان است، کربلا مرکز تکامل بشری است که پیام اصلی آن؛ ادب، اخلاق و ایستادگی در مقابل دشمن تا مرز شهادت پیش رفتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، «خانم مریم میرکریمی» در نشست تبلیغی ویژه محرم که با مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: خداوند متعال رزق معنوی خاصی برای برخی ایام قرار داده است که مختص همان زمان است، همچون؛ سحر روز جمعه، ماه مبارک رمضان و ماه محرم. رزق معنوی ماه محرم، گریه بر حسین(ع) و رسیدن به حقیقت گریه بر حضرت است.

وی افزود: گریه بر امام حسین(ع) زمانی می تواند زمینه تحول و تقرب به خدا را ایجاد نماید که با معرفت همراه باشد، لذا صرف برانگیختن عواطف و احساسات نمی تواند مشکلات جامعه را برطرف نماید.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: کربلا مرکز تکامل بشری است که پیام اصلی آن؛ ادب، اخلاق و ایستادگی در مقابل دشمن و تا مرز شهادت پیش رفتن است.

میرکریمی اذعان کرد: زمانی جریان کربلا جامعه را به عظمت و شکوه می رساند که بتوان درک صحیح و عمیقی از آن واقعه عظیم داشت؛ اگر هیچ چیز هم نداشته باشیم، جریان کربلا می تواند جامعه را به سعادت برساند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز که با اندیشه های وحیانی و عقلانی آشناست، زمانی نهضت عاشورا منشأ اثر است که با خرافات و تحریف آمیخته نشده باشد.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان اظهار کرد: نهضت عاشورا پیش از آن که سیاسی باشد، یک نهضت اخلاقی است؛ به این معنا که حضرت قبل از مقابله با حاکمان ظالم بنی امیه، مقابل خواسته های نفس خود ایستاد؛ در واقع رمز بقای نهضت عاشورا، پاکیزگی روح امام حسین(ع) و یارانشان است.

میرکریمی ادامه داد: نهضت عاشورا به عنوان یک نهضت عاشقانه، عارفانه و عاقلانه نباید با یک سری آداب و رسوم غیر قابل برهان مخلوط شود، حقیقت برپایی مجالس حسینی این است که هدف و مرام امام حسین(ع) یادآوری و دنبال شود.

وی در پاسخ به این شبهه که «امام حسین(ع) برای احیای دین قیام کرد حال آن که بر اساس آیه 24 سوره مبارکه انفال، دین به انسان حیات می بخشد» ادامه داد: دین، زنده کننده انسان است، ولی ما وظیفه داریم دین را زنده نگه داریم، چه بسا دین به خاطر چیزهای بیگانه به تحریف آلوده می شود که در این هنگام احیاگر به احیاگری می پردازد.

استاد حوزه خواهران ضمن اشاره به دوران بنی امیه و تبدیل جامعه اسلامی به غیر اسلامی توسط آنها، افزود: دوران امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) زمان اوج انحراف از دین بود، به طوری که بنی امیه با ظاهری اسلامی اهداف خود را عملی می کردند، در این دوران بود که رواج بدعت ها در دین اتفاق افتاد.

میرکریمی با بیان این مطلب که «چرا با وجود برپایی مجالس حسینی و شرکت در این مجالس، خلاف روش و منش حضرت حرکت می شود» توضیح داد: متاسفانه با حضور در مجالس امام حسین(ع)، بسیاری از رفتارهای نادرست توجیه پذیر می گردد، حال آن که گاهی این مجالس نه تنها تاثیری بر ما نمی گذارد بلکه باعث می شود رفتارهای زشت ما بیشتر شده و راه توجیه باز شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha