پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهراس گرگان:

حوزه/«خانم مریم علیجانی» گفت: یکی از قوانین و سنت های الهی «فتنه و آزمایش الهی» است، حکمت این آزمایش ها برای این است که آثار و شواهد ایمان انسان بروز و ظهور نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، «خانم مریم علیجانی» در ویژه مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با استناد به حدیث شریف ثقلین بیان کرد: براساس تاکید نبی مکرم اسلام(ص) از مهمترین وظایف مسلمانان، تمسک به «قرآن کریم» و پیروی از «اهل بیت علیهم السلام» است.

وی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) و اعتقاد شیعه در راستای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» ابراز کرد: تامل و تفکر در این مسئله که چطور می توان در این عصر به ندای «هل مِن ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) پاسخ درست دهیم، حائز اهمیت است.

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ادامه داد: پاسخ به ندای هل مِن ناصر ینصرنیِ امام حسین(ع) جز با توجه به قرآن و بهره مندی از مضامین بلند آن میسر نخواهد بود، لذا تنها در این صورت است که به فلاح و رستگاری هدایت خواهیم شد.

علیجانی در خصوص تمسک به قرآن کریم، به روایات عدیده ای از معصومین(علیهم السلام) استناد کرد و گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) وارد است که فرمودند؛ «هنگامی که فتنه ها مانند شب تار بر شما وارد شد، به قرآن روی آورده و به آن تمسک نمایید».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از قوانین و سنت های الهی «فتنه و آزمایش الهی» است، به طوری که آیه سوم سوره مبارکه عنکبوت بر این مطلب دلالت دارد؛ با توجه به آیات شریفه قرآن کریم، انسان ها در سختی ها و نیز آسایش و راحتی مورد آزمایش الهی قرار می گیرند، البته حکمت این آزمایش ها برای این است که انسان از مقدار ایمان خود آگاه شده و آثار و شواهد ایمان او بروز و ظهور نماید.

این مبلغ حوزه اظهار کرد: عالم دنیا دانشگاهی است که استعدادهای بالقوه و روح خدا در وجود انسان شکوفا یافته و به فعلیت می رسد و بعد از مرحله فعلیت این انسان است که با صبر و شکرگزاری می تواند به مقامات والا و معنوی دست یابد.

علیجانی در پایان سخنان خود ابراز کرد: واقعه عاشورا، مصداق بارز آزمایش الهی است و امام حسین(ع) به عنوان قهرمان این واقعه ، تمام هستی خود را در این راه فدا نمود و توانست به بالاترین مقام دست یابد تا جایی که به فرموده علمای اسلام، راه معرفت الهی و عرفان واقعی از طریق امام حسین(ع) به ثمر می رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha