جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین پور- امور طلاب گیلان

حوزه/ مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان گیلان از برگزاری ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام حسین پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت:  دفاع مقدس گنجینه ای با ارزش و یادگاری عظیم برای ملت ایران است که درس های آن همیشه و در همه حال یار و یاور مردم و بویژه مسئولین  خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت و قدرت حال حاضر نظام مقدس ایران اسلامی مرهون و مدیون دفاع مقدس و خون های پاک ریخته شده در آن است، افزود: دفاع مقدس باید به عنوان یک الگو و نقطه عطفی در تاریخ این نظام همواره زنده و گرامی نگه داشته و به نسل های آینده انتقال یابد، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری «هشت سال دفاع مقدس صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه ی زمانی نیست؛ گنجینه ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند» .

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان گیلان در ادامه با بیان اینکه شهداء جنگ تحمیلی با خون خود به شجره طیبه ایران اسلامی را بیمه کردند و همه ما شاگرد مکتب ولایت پذیری شهدا هستیم ، و امروز همه ما وظیفه داریم تا از دستاوردهای شهیدان دفاع کنیم.

وی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، مدارس علمیه استان هم ویژه برنامه هایی را با هدف گرامیداشت دفاع مقدس و پاسداشت خون شهدای گرانقدر و افزایش بصیرت و روحیه مقاومت، فداکاری و شهادت طلبی در طلاب برگزار می کنند.

حجت الاسلام حسین پور تصریح کرد: این برنامه ها همزمان با سراسر کشور از امروز 31 شهریور آغاز شد و از جمله آنها می توان به دیدار کادر و اساتید مدارس علمیه شهرستان رشت با نماینده ولی فقیه در استان، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای روحانی و تجلیل از چند تن از روحانیون جانباز و ایثارگر اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح مدارس علمیه استان ، برگزاری جلسات سخنرانی و خاطره گویی توسط روحانیون جانباز و ایثارگر و ... به عنوان دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس مدارس علمیه گیلان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha