پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یمن

حوزه/ کارشناس یمنی گفت: امروز در یمن شاهدیم نوادگان یزیدی فرزندان امام علی(ع) را محاصره می کنند و در یمن شاهد مظلومیت علی اصغر(ع) و زینب(س) و تنهایی امام حسین(ع) هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حدود 4 سال است که ملت مظلوم یمن با الهام گرفتن از پیام عاشورا و نهضت حسینی در برابر انواع تهاجمات وحشیانه آل سعود و ائتلافش و محاصره همه جانبه و غیر انسانی مقاومت می کنند و هر سال در ایام عزاداری سید الشهدا(ع) با آرمان های انقلاب امام حسین(ع) تجدید میثاق می کنند.

شادی الحسنی فعال و کارشناس یمنی با اشاره به شباهت های قیام امام حسین (ع) و مظلومیت ایشان با انقلاب مردم یمن در گفت گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: انقلاب و حرکت امام حسین (ع) را می توان مدرسه و مکتبی بزرگ برای تمام انقلاب ها و انقلابیون  جهان دانست که فقط اختصاص به شیعیان ندارد.

وی ادامه داد:  ما می دانیم اهداف  انقلاب  امام حسین(ع) چه بود و باید از آن بهره بگیریم و در حقیقت امروز  شاهد وقوع کربلای دیگری در یمن هستیم و یمن کربلای زمان ما است.

 

کارشناس یمنی با اشاره به بیان اهداف انقلاب امام حسین(ع) گفت: یکی از مهم‌ترین علل انقلاب امام حسین(ع) مبارزه با ظلم بود. امروز در یمن شاهدیم  نوادگان یزیدی، فرزندان امام علی(ع) را محاصره می کنند و در یمن شاهد مظلومیت علی اصغر(ع) و زینب(س) و تنهایی امام حسین(ع) هستیم.

 

الحسینی خاطر نشان کرد: امروز مردم یمن با کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی روبرو هستند و این یکی دیگر از اشتراکات ملت مظلوم یمن با شرایط انقلاب امام حسین(ع) در کربلا است.

وی با اشاره به شعار امسال یمنی ها در ایام عزاداری سید الشهدا(ع)  گفت: شعار امسال یمنی ها عبارت است از "علی نهج الحسین" در راه انقلاب امام حسین(ع) است . چون انقلاب امام حسین(ع) یک مدرسه در هر زمان و مکان است و  باید مفاهیم این انقلاب را در زندگی امروز  مطابقت دهیم.

شادی الحسنی کارشناس یمنی در پایان گفت: پیام ملت یمن به  آزدگان جهان این است که یمن، کربلای زمان را فراموش نکنیم و مبادا روزی بیایید که عده ای بگویند؛" یالیتنا کنا معهم"  کاش ما با آنها بودیم .البته در این میان کسانی هستند که همواره یار و یاور مظلومان یمن بودند که از جمله آن سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و برادران ایرانی و رسانه ها و مراکز فرهنگی که همواره از مظلومیت یمن در مقابل ظلم آل سعود دفاع می کنند و حامی مظلومان هستند و من نیز به نوبه خود از همه این آزادگان به خاطر همدردی و هم دلیشان تشکر می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ا خ IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    خدایا ! به باطن پنج تن آل عبا ، تاج و تخت پوشالی آل سعود را هر چی زودتر به دست رزمندگان مقاومت یمنی نیست و نابود کن ، آمین !