جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمله تروریستی نیروهای تکفیری به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز

حوزه/ شهادت جمعی از هموطنان اهوازی توسط تروریست های منافق سبب شد تا ملت ایران بار دیگر نگاهشان به اهواز شهید پرور افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، صبح امروز خبر تأسف‌بار اقدام تروریستی دشمنان جنایتکار انقلاب و ملت ایران در حمله کورکورانه به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز و تیراندازی به جمعی از هم‌وطنان اهوازی، دل همگان را به درد آورد.

اقدامی که از روی حقد و کینه دشمنان انجام شد قلب ملت ایران را به درد درآورد و سبب شد تا مردم بار دیگر نگاهشان به اهواز شهید پرور افتد.

متأسفانه بنا به اخبار واصله تاکنون قریب به ۴۵ نفر از هم‌وطنان اهوازی شهید و زخمی شده‌اند که بنا به اعلام معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، احتمال افزایش شهدا نیز وجود دارد.

تکفیری‌ها با کلاشینکف مردم را به رگبار بستند

سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، با اعلام این خبر گفت: ۴ نفر تروریست چند روز قبل از رژه، سلاح‌های خود را در نزدیکی محل رژه مخفی و روز موعود در پارک پشت جایگاه ویژه مدعوین و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر شدند.

وی با بیان اینکه این ۴ نفر با سلاح‌های کلاشینکف مردم را به رگبار بستند، اظهارکرد: در بین شهدای عزیز این حادثه یک دختربچه‌ و جانباز ویلچری هم وجود دارد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه تعدادی از تیرها از بین تماشاچی‌ها و مردم به رژه روندگان و مجریان مراسم هم برخورد کرده که تعدادی از نیروهای رژه رونده به فیض شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند، افزود: این اقدام تروریستی با عکس‌العمل سریع و قاطع نیروهای مسلح حاضر در محل مواجه شد.

از ۴ مهاجم تروریست ۳ نفر کشته و یک نفر دستگیر شد

بر اساس این گزارش، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به هدف اصلی تروریست‌های منافق، گفت: این افرادی که دارای سلاح گرم بودند، هدفی جز برهم زدن آرامش عمومی مردم و خالی کردن حقد و کینه خود نسبت به جمهوری اسلامی نداشتند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها با لباس مبدل به محل برگزاری رژه آمده بودند، افزود: این افراد که دارای سلاح گرم بودند از فاصله نسبتاً نزدیک به ستون رژه رونده شلیک کردند که بلافاصله نیروهای مستقر در محل واکنش نشان دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به سرنوشت چهار مهاجم تروریست، اظهارداشت: ۲ نفر از تروریست‌ها در دم کشته و یک نفر در راه بیمارستان به درک واصل شد و فرد شماره چهار نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

الأحوازیون عامل جنایت اهواز هستند

همچنین سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، با اشاره به عاملان اصلی این جنایت، گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اهواز اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الأحواز هستند.

وی با تأکید بر اینکه اوضاع کاملاً تحت کنترل است، بیان داشت: خوشبختانه گروه تروریستی عامل این حادثه، متلاشی شد.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به وابستگی عناصر حمله کننده تروریستی به جریان الاحوازی، بیان کرد: چنین اقداماتی از سوی این گروه تروریستی مسبوق به سابقه بوده است.

سردار شریف با بیان اینکه این گروه تروریستی از سوی رژیم سعودی تغذیه می‌شود، گفت: این جریان پیش از این نیز به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته نیز تیراندازی کرده‌اند.

مشاهدات عینی عکاس خبرگزاری «حوزه»

بر اساس مشاهدات عینی عکاس خبرگزاری «حوزه» که در محل مراسم حضور داشته، دقایقی پس از آغاز مراسم رژه، صدای تیراندازی به گوش رسید.

پدرام خو می‌گوید: در ابتدا گمان کردم تیراندازی جزئی از مراسم است، اما پس از آن که مجری اعلام کرد همگی روی زمین بخوابند، مشخص شد که قضیه جور دیگری است و حمله‌ تروریستی در کار است.

وی ادامه داد: تیراندازی به‌سوی استیج بود! معلوم بود می‌خواهند شخصیت‌ها را مورد هدف قرار دهند. دیدم که تعدادی از محافظان مستقر در استیج، زخمی شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار حوزه، آیت الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، و ... از جمله مسئولان حاضر در جایگاه رژه بودند که به آنها آسیبی نرسید و در سلامت کامل هستند.

هم اکنون وضعیت منطقه در شرایط عادی قرار دارد

 سرهنگ حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) نیز با تأکید بر اینکه این حمله توسط عوامل استکبار صورت گرفت، گفت: هدف اصلی آنان بر هم زدن جو روانی مردم بوده است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه تروریست‌ها با پوششی نظامی به محل حادثه آمده بودند، افزود: دستگاه‌های امنیتی با عملکرد سریع خود در همان لحظات ابتدایی تروریست‌ها را به درک واصل کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اعلام محکومیت حادثه تروریستی در محل رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: کسانی که حاضر هستند برای انقلاب خود جان‌فشانی کنند از اقدامات تروریستی نمی‌ترسند.

سرهنگ حاجتی در پایان گفت: هم اکنون وضعیت منطقه در شرایط عادی قرار دارد و دستگاه‌های اطلاعاتی در حال بررسی دقیق عوامل و ریشه‌های این حادثه هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha