پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بهجت پور مدیر حوزه خواهران

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: در سال جاری یک برنامه اصلی را برای حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفتیم و حوزه‌های خواهران باید مرجعیت دینی در خصوص مسائل بانوان را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، پیش از ظهر امروز یک‌شنبه یکم مهر، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران که در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان به این مسئله آگاهی دارند که اگر کوچک‌ترین جسارتی به کشور و ملت ایران کنند، با شیر زنان و شیر مردانی بسیار زیادی مواجه می‌شوند و شکست‌ خواهند خورد.

وی با اشاره به حمله تروریستی به مراسم رژه نظامی هفته دفاع مقدس در اهواز، افزود: دشمنان با حرکت‌های جاهلانه و ظالمانه و حمله به مردم بی‌گناه در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز چهره واقعی خود را نشان دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه قران کریم تمام راه‌های درست و حق را به ما نشان داده، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به ما آموخت که ظلم و ستم و ذلت را قبول نکنیم و افتخار حوزه‌های علمیه عمل کردن به این آموزه‌ها است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: ما در سال جاری یک برنامه اصلی را برای حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفتیم و حوزه‌های خواهران باید مرجعیت دینی در خصوص مسائل بانوان را پیدا کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: تمام مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنند تا به حوزه‌های خواهران هویت ببخشند تا این هویت مستقل نمایان شود و برای تحقق این مسئله مهم باید آسیب‌ها را شناسایی و برطرف کنیم و به سمت حوزه‌ بالنده حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران به یک خانواده تبدیل شوند، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر سعی کردیم تا برگزاری کمیسیون‌های برخط و با همراهی و هم‌فکری مدیران مدارس و استانی آسیب‌ها را شناسایی کنیم، همچنین با برگزاری یک اجلاس سه روزه با حضور مدیران مدارس و استانی بررسی‌های نهایی در خصوص مدرسه‌محوری را انجام دادیم و در نهایت نیز بخش‌نامه‌ها را به مدارس و استان‌ها ابلاغ کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: ما در ماه‌های اخیر تلاش کردیم تا راهبرد مدرسه‌محوری را محقق کنیم، به این صورت که مدارس را محور امور قرار دادیم و حتی بودجه‌ سال 1397 را نیز براساس و با محوریت مدارس تصویب کردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: تلاش مي‌کنیم در سال جاری کاستی‌ها و آسیب‌های موجود را برطرف کنیم تا در سال آینده به حوزه بالنده برسیم.

وی با بیان اینکه افتتاح سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در یک مدرسه علمیه در راستای سیاست‌ و راهبرد مدرسه‌محوری است، ابراز کرد: در حال حاضر حدود 411 مدرسه علمیه خواهران در مقطع سطح دو در سراسر کشور وجود دارد، اما باید تلاش کنیم تا مدارس سطح سه و چهار را گسترش دهیم تا طلاب به مسائل تخصصی‌تر وارد شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha