پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: اکرامی که خدا به‌واسطۀ شهادت امام حسین(ع) به ما کرده، شفاعت آن بزرگوار است که مکررا ما از خدای متعال تقاضا می‌کنیم که مشمول شفاعت حضرت بشویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در جمع طلاب و روحانیون پیرامون اینکه «چگونه خدا ما را به‌ واسطۀ امام‌حسین(ع) اکرام کرده است» اظهار کرد: مصیبت کربلا، همان تعبیر ذبح عظیمی است که در آیۀ ۱۰۷ سورۀ صافات، البته خداوند با اشاره  بیان کرده است و می‌فرماید: «وَ فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ.‏»

وی بیان کرد: مصیبت کربلا، قتل مظلومی است که نظیر ندارد و باز قرآن در آیۀ ۳۳ سورۀ اسراء، اشاره به این موضوع کرده است: «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً»؛ یعنی کسی‌که مظلومانه به شهادت برسد، ما برای ولیّ او که حضرت ولیّ‌عصر«عج» هستند، حق قصاص قرار دادیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اکرامی که خدا به‌واسطۀ شهادت ایشان به ما کرده، شفاعت آن بزرگوار است که مکررا ما از خدای متعال تقاضا می‌کنیم که مشمول شفاعت آن حضرت بشویم.

وی ادامه داد: یکی از درب‌های بهشت، باب ‌الحسین«علیه‌السلام» است، می‌گویند آن باب، خیلی وسیع است. انسان برای ورود به بهشت از آن باب طبق روایات زیاد گرفتاری ندارد؛ درحالی‌که در درب‌های دیگر، دقت بیشتری روی اعمال می‌شود و افراد، با دقت وارد می‌شوند، اما باب‌الحسین(ع) این‌چنین نیست و در حقیقت همراه با شفاعت است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کرامت‌هایی که خداوند به‌خاطر کربلا نصیب ما کرده است، گریه برای امام‌حسین«علیه‌السلام» است؛ گریه  بر مصیبت های سید الشهدا(ع) گناهان را ذوب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) علاوه‌ بر اینکه گناهان را ذوب می‌کند، نفس را در وجود انسان می‌کُشد و عقل را تقویت می‌کند، گفت: معمولاً کسانی‌که گریۀ خالصانه برای امام‌حسین(ع) می‌کنند، بعد از گریه عقلشان چند برابر درک می‌کند.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: گریه کنندگان بر امام حسین(ع)  تصمیمات بزرگی می‌گیرند و گاهی اراده‌هایی می‌کنند، گرچه بعد از جلسه که بیرون می‌روند و دوباره آهسته‌آهسته که در دنیا فرومی‌روند، مجددا نفسشان مقداری تقویت می‌شود و ممکن است نتوانند به آن تصمیم استمرار بدهند.

وی افزود: اگر افراد بتوانند آن حالت را حفظ کنند، همان تعبیر روایت محقق می‌شود که می‌گوید: «روی آب می‌توانید راه بروید و با ملائکه می‌توانید مصافحه بکنید»

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: از دیگر کرامت‌هایی که خدای متعال توسط امام‌حسین(ع) به ما کرده، تقرب به پروردگار است. در حدیث آمده است کسی‌که به زیارت امام‌حسین(ع) می‌رود، مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

استاد حوزه عنوان کرد: در روایت آمده امام‌حسین«علیه‌السلام» ثارالله هستند، پس کسی‌که به زیارت خون خدا می‌رود، درواقع مثل این است که به زیارت خود خدا رفته است و می‌توانم بنابراین همان‌طوری‌که تقرب به خدای متعال در اثر زیارت کربلا خیلی آسان محقق می‌شود، امروزه تقرب به حضرت ولیّ‌عصر(عج)، از طریق زیارت کربلا، هم برای همۀ مشتاقان قابل تحقق است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha