پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حمله تروریستی نیروهای تکفیری به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز

حوزه/ وقتی دشمنان از ۸ سال جنگ تحمیلی و ۴۰ سال تحریم به هیچ نتیجه ای نرسیده اند، قطعا دست به اقدامات وحشیانه ای از جمله ترور مردم بی گناه می زنند که این نشان از به ذلت افتادن آن ها دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حمله تروریستی اهواز در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، اتفاقی بود که سراسر کشور را تحت تأثیر قرار داد، چهار فرد مسلح به جمعیت زدند و به روی نیروهای نظامی و مردم عادی که برای تماشای رژه آمده بودند، رگبار گرفتند.

به شهادت رسیدن و همچنین مجروح شدن تعداد زیادی از هم وطنانمان باری دیگر غم را بر کشور حاکم کرد و خوی استکباری دشمنان انقلاب را دوباره نشان داد.

حمله تروریستی اهواز که در رسانه های معاند با حمله مسلحانه به آن اشاره می شد، حاکی از آن بود که دشمنان این مرز و بوم وقتی نتوانسته اند به اهداف خود در ایران برسند و اتحاد ملت را بر هم زدند، لذا راه به خون کشیدن افراد بی گناه را در پیش گرفتند، اما غافل از اینکه این شهادت ها باعث اتحاد ملت می شود و دل ها را به هم نزدیک تر می کند.

حجت الاسلام احمد نجمی پور، امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به حمله تروریستی 31 شهریورماه در اهواز اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان ما از جمله آمریکا و اسرائیل جنگ هشت ساله و ترورهای کور راه انداختند که هزاران شهید بر ما تحمیل کردند.

وی افزود:  پشت پرده همه ناآرامی‌ها از جمله فتنه 78، 88 و اغتشاشات، براندازی جمهوری اسلامی ایران توسط معاندین نظام نهفته است.

امام جمعه سرایان ادامه داد: استکبار جهانی نمی‌خواهد ایران اسلامی مستقل باشد، چراکه از استقلال و اقتدار ایران هراس دارند، از این رو از هر روزنه ای برای ایجاد ناامنی بهره می گیرند که ترور 31 شهرورماه اهواز از آن جمله است.

حجت الاسلام نجمی پور یادآورشد:  تروریست‌ها هدفشان نشانه گرفتن مسئولان نظام بود و می خواستند با این اقدام، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند که به اهدافشان نرسیدند و نقشه‌های آنها بهم ریخت.

وی ادامه داد: معاندین نظام وقتی ناکامی خود را دیدند به مردم عادی، زنان و کودکان حمله کردند که هدف آنها براندازی نظام جمهوری است.

امام جمعه سرایان بیان کرد: برجام که دولت سال‌ها وقت خود را صرف آن کرد، تمام تحریم هایی که علیه ما اعمال می شود و مشکلاتی که کشور از سوی آمریکا و ... متحمل می‌شود؛ همه این ها بهانه است تا استکبار برای رسیدن به هدف اصلی خود که همان براندازی نظام اسلامی است، تلاش کند.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان این‌که دشمن می‌خواهد کشور ایران، اسلامی نباشد، افزود: اعتماد زدایی از اصل ولایت فقیه، القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران، سیاه نمایی وضعیت کشور و ناامید کردن مردم ازجمله نقشه‌هایی است که برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد بین مردم و مسئولان نظام اسلامی فاصله بیندازند که بخشی از آن جنگ اقتصادی است، ادامه داد: استکبار برای از بین بردن اعتماد از ولی فقیه، از ابزار تهدید، تبلیغ و تحمیق بهره می گیرد.

امام جمعه سرایان ا بیان اینکه اگر ما هشت سال جنگ نظامی در ابتدای انقلاب داشتیم، امروز جنگ اقتصادی تمام عیار داریم، گفت: استکبار می خواهد با وارد کردن فشار اقتصادی، کشور را به سمتی ببرد تا همه فکر کنند به طور واقع راه برون رفت مشکلات اقتصادی مذاکره با آمریکا است.

حجت الاسلام نجمی پور ضمن تصریح بر این‌که دشمن برای 13 آبان و 40 سالگی انقلاب برنامه دارد، گفت: تا عبور از پیچ تاریخی که امام خامنه ای فرمودند، هنوزفاصله داریم.

وی اظهارکرد: ما گردنه های سختی را پیش و رو داریم و دشمنان از هرروزنه ای در کشور نفوذ می کنند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، اما این ضربه ها، مردم را نسبت به انقلاب متحدتر می کند.

امام جمعه سرایان افزود: آمریکا و سرکده های آنها خیال می کنند با این ترورهای کور به اهداف خود می رسند اما در واقع خوی استکباری و غیرقابل اعتماد بودن آنها بیشتر برای مردم آشکار می شود.

حجت الاسلام نجمی پور ضمن تاکید بر اینکه باید سرکرده این گروهک تروریستی که هم وطنانمان را در اهواز شهید کردند شناسایی شود، افزود: اگر در داخل و برون کشور افرادی این گروه را رهبری می کنند باید با آنها قاطعانه برخورد شود.

وی بیان کرد: آمریکا از جمهوری اسلامی کینه دارد از جمله اینکه اخیرا سپاه پاسداران مقر ضدانقلاب در کردستان عراق را مورد هدف قرار داده است، از این رو می خواهند عقده گشایی کنند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه تمام سرکرده های حمله تروریستی اهواز مخصوصا سرشاخه های آنها باید شناسایی و محاکمه شوند تا ریشه تروریست در کشور کنده شود، عنوان کرد: متاسفانه فرانسه و آمریکا به منافقین مقر و امکانات می دهند و داعش و جنگ های نیابتی نیز دست پرورده آنها است، که این تروریست ها روزی برجان کسانی که آنها را ایجاد کردند خواهد افتاد.

حجت الاسلام نجمی پور ضمن اشاره به اینکه امروز همه کشورها از تروریست در امان نیستند، گفت: درقلب اروپا اغتشاشات مختلفی توسط تروریست ها صورت می گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مبارزه با تروریست باید همگانی شوند، گفت: این باید درهمه کشورها از جمله کشورهای اروپایی شکل بگیرد تا مبارزه با تروریسم به یک فرهنگ تبدیل گردد.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس نیز در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: دشمنان ما از امنیت پایدار کشور به شدت عصبانی هستند و به خیال خودشان با این اقدام کور می خواهند کشور را نا امن جلوه دهند.

وی افزود: کشوری که در شرق، غرب، شمال و جنوب با وجود داشتن انواع اقوام، با وحدت کنار هم زندگی می کنند یک حرکت کور در گوشه ی کشور هیچ اهمیت نظامی و امنیتی ندارد.

امام جمعه فردوس بیان کرد: قطعا مردم ایران که هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته اند و 17 هزار شهید را در کوچه و خیابان توسط منافقین داده اند، از این حرکات هرگز متاثر نمی شوند.

حجت الاسلام بابایی به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "اگر بکُشید ملت ما بیدارتر می‌‍شود" اشاره کرد و گفت: با این اتفاقات مردم بیشتر قدر امنیت را می دانند و در مبارزه با تروریسم غیورتر می شوند.

وی یادآورشد: گاهی در گوشه و کناری حادثه ای ایجاد می شود که نمی تواند خلائی در آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، اما انتظار داریم اطلاعات و دستگاه های امنیتی بیشتر از این احتیاط کنند تا هجمه ای به امنیت کشور وارد نشود.

امام جمعه فردوس مطرح کرد: حمله تروریستی در اهواز نشان داد که دشمنان از اینکه نمی توانند به اهداف خود در ایران برسند عاصی شده اند، لذا دست به چنین اقداماتی می زنند.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: ملت غیور و ولایت مدار ایران اسلامی این روزها از نقشه های دشمنان کاملا آگاه هستند و روز به روز بر بصیرت آن ها افزوده می گردد.

وی بیان داشت: وقتی دشمنان از 8 سال جنگ و 40 سال تحریم به هیچ نتیجه ای نرسند، قطعا چنین اقداماتی را در کشور انجام می دهند که نشان از به ذلت افتادن آن ها دارد.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه دشمنان انقلاب در منطقه نفس های آخر خود را می کشند، گفت: به امید خدا این اتفاق همانند دیگر اتفاقات گذشته اتحاد مردم را بیشتر خواهد کرد و آستانه تحملشان را در برابر فشارهای اقتصادی بالاتر خواهد برد.

حجت الاسلام بابایی در پایان ابراز داشت: خون این شهدای گرانقدر هدر نخواهد رفت و انشاءالله ایران اسلامی پاسخ دندان شکنی به گروه های تروریستی خواهد داد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha