جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: باید اذعان کرد که نسبت به معرفی روحانیون و طلاب شهید و ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس کم کاری شده است، لذا باید با ارائه و تدوین برنامه ای مدون و تخصصی زمینه آشنایی جامعه با شهدای روحانی و طلبه را مهیا سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در شهرستان کامیاران با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد، بیان کرد: هفته دفاع مقدس در تاریخ انقلاب از جایگاه بسیار رفیع و مهمی برخوردار است و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این هشت سال تقویت و استوار گردید.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با اشاره به اینکه هر جنگی آثار خود را دارد و نمی توان منکر آن شد، گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس که در نوع خود جنگی فرسایشی بود برای طرفین هزینه هایی به دنبال داشت، ولی با وجود هزینه های مالی و انسانی، سبب شد که پیام انقلاب نوپای اسلامی به سراسر جهان مخابره شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام و رهبری امام راحل جنگ را به خوبی مدیریت کردند، افزود: اداره هشت سال کشور در برابر تهاجم دنیای استکبار توسط رزمندگان اسلام با رهبری امام خمینی(ره) کاری بسیار مشکل و طاقت فرسا بود که از عهده این بزرگان برآمد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی و رحلت امام خمینی (ره) سکان رهبری و هدایت جامعه اسلامی به دست امام خامنه ای افتاد که در آن زمان و با وجود خسارت ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم ها، امری سخت به نظر می رسید، ولی مقام معظم رهبری با درایت خویش تاکنون توانسته اند که نقش یک رهبر با بصیرت، مدبر و با درایت را داشته باشند که این نعمتی الهی برای کشور می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه به نقش و جایگاه روحانیون در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس تمام اقشار و مذاهب کشور در برابر دشمن بعثی قرار گرفتند که در این بین روحانیون و طلاب نیز حضوری فعال داشتند و در این زمینه شهدای زیادی نیز از طلاب و روحانیون در دفاع از میهن و نظامی اسلامی در کارنامه انقلاب داریم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران تاکید کرد: با این وجود باید اذعان کرد که نسبت به معرفی روحانیون و طلاب شهید و ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس کم کاری شده، لذا باید با ارائه و تدوین برنامه ای مدون و تخصصی زمینه آشنایی جامعه با شهدای روحانی و طلبه را مهیا سازیم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید تاریخ دفاع مقدس را به خوبی مطالعه کنند، گفت: امروز اگر می خواهیم که دستاوردها و ایثارگری رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از بین نرود، باید بتوانیم که این برهه از تاریخ شکوهمند انقلاب را به نسل های جوان که آن دوران را تجربه نکرده اند را یادآوری کنیم.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: امروز حوزه ها به عنوان بانیان و مبلغان ارزش های دینی موظفند که از ارزشهای اسلامی و انقلابی دفاع کنند و هم بتوانند در نهادینه کردن روحیه جهاد و شهادت در جامعه از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha