پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفسیر نهج البلاغه آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: عبادت بدون علم و آگاهی صحیح نیست و عبادت اگر از روی شناخت باشد انسان را به درجات عالی خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، ظهر امروز در کلاس خارج فقه در حوزه علمیه آیت الله آخوند با مهم شمردن شناخت امام تاکید کرد: انسان در بین مخلوقات از هر موجود دیگری بیشتر جدل می کند.

امام جمعه همدان افزود: اگر فردی امام خود را آن طور که باید نشناسد و شناخت پیدا نکند، هم دنیا خود را از دست خواهد و هم آخرت خود را همچون برخی از اصحاب اهل بیت که در تنگناهای تاریخی ولی خود را تنها گذاشتند.

وی، لازمه شناخت امام را داشتن ظرفیت معرفی کرد و بیان داشت: یکی از اصحاب امام حسین (ع) هنگامی که راجب به والایی آن حضرت حدیثی شنید به دلیل نداشتن ظرفیت کامل تا مرز دیوانگی پیش رفت که با لطف امام آن حدیث ار خاطرش فراموش شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان داشتن معرفت نسبت به امام زمان(عج) را بر هر مسلمانی واجب دانست و گفت: امروز دشمن از همه جهات و به هر طریقی به دنبال تخریب اعتقادات مردم است و این وظیفه مسلمانان را سخت تر می کند.

وی ادامه داد: در جهانی که دشمن قسم خورده ما به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است جایز نیست که مسلمانان با رفتار های نا به جای خود با آن ها همگام شوند و آن ها را یاری دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام عصمت اهل بیت(ع) از انجام هرگونه اشتباه آنها را مبری می کند، لذا اگر مطیع ولی و امام خود باشیم هیچ گاه گمراه نخواهیم شد.

وی یادآور شد: باید سعی کنیم با افزایش بصیرت خود دین را تقلید باور نکنیم بلکه تمام تلاش خود را برای تحقیقی باور داشتن دین قرار دهیم و جز عوام نباشیم.

آیت الله طه محمدی در پایان تاکید کرد: عبادت بدون علم و آگاهی صحیح نیست عبادت اگر از روی شناخت باشد انسان را به درجات عالی خواهد رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha