جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاهی در دیترویت، خدمات مشاوره ای برای «بانوان مسلمان» ایجاد می کند

حوزه/ دانشگاه ایالتی وین در شهر دیترویت واقع در میشیگان، به تازگی سرویس خدمات مشاوره ای برای دانشجویان مسلمان که با چالش های متعددی در فضای کنونی جامعه غربی روبرو هستند ایجاد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا، سرویس خدمات مشاوره ای جدیدی برای «زنان مسلمان» راه اندازی کرده که هدف آن ارائه مشاوره دینی به دانشجویان مسلمانی است که در فضای جامعه غربی از نظر هویتی با چالش های متعددی روبرو هستند.

کیفه الصوفی متخصص مشاور از دانشگاه ایالتی وین در دیترویت که اولین بار ایده ایجاد این خدمات را پیشنهاد داده، در این باره گفت: هدف ما ایجاد یک مکان امن و حمایتی برای دانشجویان دختر است.

الصوفی که در بخش خدمات مشاوره و روانشناسی دانشگاه فعالیت دارد در این باره گفت: در محل کارم به عنوان یک زن مسلمان با دانشجویان دختر مسلمان زیادی روبرو هستم که با معضلات مختلف هویتی و مشکلات خانوادگی، فرهنگی و انتظارات مذهبی روبرو هستند. از آنجایی که اکثر آنان دانشجویان نسل اول در دانشکده هستند، ممکن است خانواده ها آشنایی درستی با وضعیت آنان و استرسی که در این فضا روبرو هستند نداشته باشند.

وی افزود: آن ها ممکن است احساس کنند که مکانی برای همراهی با همکلاسی هایشان نداشته باشند و ما برای آن ها فرصتی ایجاد می کنیم تا دیگر دانشجویان مسلمان را ملاقات کرده و امیدواریم بتوانیم در رویارویی آن ها با این چالش ها نقش مفیدی ایفاء کنیم. به این ترتیب آن ها دینشان را بهتر شناخته و انتظارات و پیش فرض های خودشان را از دین خواهند داشت.

الصوفی که خودش یک زن مسلمان بوده و با مشکلات مشابهی روبرو شده امیدوار است مشاوره گروهی برای افراد در فضای جامعه اسلام هراس کنونی مفید واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha