شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی حلم و بردباری را از پایه های اصلی طلب علم برشمرد و اذعان داشت: احترام به استاد و برخوداری از وقار معنوی در عرصه کسب علوم و معارف الهی، مولفه ای مهم است که انسان را از سخن پراکنی جاهلانه دور می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین علیه السلام با بیان این که بزرگداشت حرکت علمی در جمع اساتید و طلاب، بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مراسم ها آمادگی روز افزونی را برای استفاده حداکثری از فضای علمی جدید در میان طلاب و دانش پژوهان ایجاد نماید.

وی در ادامه رسیدن به کمال را اصلی ترین هدف فرایندهای آموزشی مجموعه های دینی دانست و خاطرنشان کرد: کسب درحات معنوی و قدم نهادن در مسیر کمال به صورت گروهی، از برنامه هایی است که در مجموعه های آموزشی حوزوی پیگیری می شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با تاکید بر این که همه سعی و تلاش ما باید در مسیر تقرب الی الله صورت گیرد، یادآور شد: در صورت فقدان کسب تقرب الی الله، اندوخته های دنیوی، هیچ بهره ای را نصیب انسان نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی عدم بهره مندی بایسته از فضاهای علمی محیا شده را مصداق بارز اسراف دانست و اذعان داشت: وظیفه شرغی تک تک ماست تا با همت بلند و اراده ای پولادین از امکاناتی که خداوند متعال در اختیارمان قرار داده، حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که درس خواندن طلاب به صورت عینی واحب است، اذعان داشت: حضور طلاب و دانش پژوهان علوم دینی در کلاس درس و کسب علوم و معارف الهی، واجب عینی و فضیلتی ارزشمند از دریای معارف حقه الهی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی به حدیثی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشاره نمود و خاطرنشان کرد: طلب علم از مهمترین سفارشاتی است که در بیان ائمه معصوم علیهم السلام بارها تکرار شده است.

وی حلم و بردباری را از پایه های اصلی طلب علم برشمرد و اذعان داشت: احترام به استاد و برخوداری از وقار معنوی در عرصه کسب علوم و معارف الهی، مولفه ای مهم است که انسان را از سخن پراکنی جاهلانه دور می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در پایان بر توجه روز افزون طلاب به پیش مطالعه، مباحثه و مطالعه تأکید نمود و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت و اراده جدید و نو، قوی تر از اراده های پیشین، قدم های مستحکمی را در مسیر کسب علوم دینی برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha