جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه الزهراء س گنبدکاووس:

حوزه/خانم تیموری گفت: دین اسلام کامل است تا جایی که حتی برای اقامه نماز، شرایط مکان را بیان داشته است، بنابراین، در پذیرش اسلام اکراه وجود ندارد، زیرا اکراه در چیزی است که عقل قبول نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، «خانم فریبا تیموری» در مراسمی که مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس با حضور شماری از بانوان این شهرستان برگزار کرد، با اشاره به این کلام حضرت ابوالفضل(ع): «والله ان قطعتم یمینی انی احامی ابدا عن دینی» گفت: این سخن حمایت حضرت ابوالفضل(ع) از دین اسلام را نشان می دهد؛ بر این اساس، پیروان ایشان با الگو قرار دادن حضرت(ع)، باید با اعمال و گفتار خود از دین حمایت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس افزود: تاریخ همیشه تکرار می شود و ما باید از گذشته درس بگیریم تا در فتنه های آخرالزمان غرق نشویم، زیرا در آخرالزمان دین داری سخت است.

تیموری با بیان این که کسی می تواند در راه دین اسلام فداکاری کند که اسلام را به درستی بشناسد، افزود: فطری بودن از مهم ترین ویژگی های اسلام است، وقتی خداوند برای مسواک زدن و غذاخوردن آداب قرار داده است به این معناست که دین اسلام به جنبه های فطری وجود انسان توجه داشته است.

وی ابراز کرد: جالب است که احکام اسلام مطابق با عقل است و مخالف با آن عمل نمی کند؛ دین اسلام کامل است تا جایی که حتی برای اقامه نماز، شرایط مکان را بیان داشته است، بنابراین، در پذیرش اسلام اکراه وجود ندارد، زیرا اکراه در چیزی است که عقل قبول نمی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha