جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه الزهرا س گرگان مطرح کرد:

حوزه/ عنوان طلبگی، دارای وظایف و مسئولیت های بسیاری است که باید با شناخت درست، این مسیر را به خوبی طی کرد، لذا مهمترین مسئولیت یک طلبه حفظ دین و نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم نرگس سادات شریف حسینی، در مراسم مشترکی که از سوی مدرسه علمیه عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 برگزار شد، اذعان کرد: هر عنوان و سمتی، مسئولیت های خاص خود را به دنبال دارد که انسان با قبول آن جایگاه، باید مسئولیت های پیرامون آن را شناخته و بتواند به نحو احسن آنها را اجرا نماید.

وی افزود: عنوان طلبگی که امروز بر ما نهاده شده نیز دارای وظایف و مسئولیت های بسیاری است که باید با شناخت درست، این مسیر را به خوبی طی کرد . از مهمترین مسئولیت های یک طلبه حفظ دین و نظام است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با اشاره به ویژگی یاران امام حسین(ع) در دفاع از دین ابراز کرد: یاران امام حسین(ع) با تبعیت از امام زمانِ خود به حفظ و دفاع از دین پرداختند، ما نیز با تاسی از آن بزرگواران این رسالت خطیر برعهده داریم، با این تفاوت که رمز پیروزی آنان شهادت بود، ولی رمز پیروزی ما اخلاص، اخلاق و تحصیل علم و دانش است.

شریف حسینی خطاب به طلاب گفت: اولین گامی که یک طلبه باید در مسیر طلبگی برای خود بردارد، خودسازی و تغییر در افعال و اعمال است، به طوری که خانواده این تغییر را به خوبی درک نماید که این مهم در سایه اخلاص و کسب علم و معرفت ممکن و میسر خواهد بود.

وی در ادامه به بحث پیرامون اخلاص در کارها پرداخت و گفت: در باب «اخلاص» روایات عدیده ای از ائمه هدی(علیهم السلام) وارد است که حاکی از اهمیت آن است، نبی مکرم اسلام(ص) در این باره فرمودند: «اگر کسی 40 روز خودش را برای خدا خالص نماید، حکمت از قلبش به زبانش جاری خواهد شد».

این استاد حوزه تصریح کرد: در آیاتی از قرآن کریم نیز، خداوند متعال بر اهمیت اخلاص در نیت و عمل تاکید نموده و پاداش عمل با نیت خالص را ده برابر می داند.

شریف حسینی یکی دیگر از ملزومات طلبگی را داشتن نیت و انگیزه دانست و افزود: طالب بودن علم مهمتر از استعداد آن است، چه بسا افراد با استعدادی که بخاطر عدم انگیزه از مسیر علم و دانش منصرف شدند.

وی عنوان کرد: از دیگر نکاتی که یک طلبه باید بدان توجه نماید، دارا بودن حلم است؛ امام علی(ع) در خطبه همام که از جمله خطبه های اخلاقی نهج البلاغه است بر آمیختگی علم با حلم اشاره داشته است، در این خطبه امیرمومنان(ع) می فرمایند: «اگر کسی نتواند حکیمانه، بردبارانه و حلیمانه به تحصیل علم پرداخته و آن را در مقام تحقیق و پژوهش قرار دهد، عالِم نیست».

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان بر لزوم توجه طلاب به امر مباحثه و پیش مطالعه تاکید کرد و اذعان داشت: مباحثه و پیش مطالعه از لوازم مهم تحصیل علم در حوزه هاست که توجه و اهتمام جدی به آن، موفقیت های بسیاری برای فرد بدنبال خواهد داشت.

شریف حسینی با تاکید بر استفاده از فرصت ها، افزود: اکنون که عنوان سربازی امام زمان(عج) بر شما نهاده شده، باید تلاش کرده تا این عنوان را در خود ایجاد نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بیتا برازش IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    خلاصه طلبگی=طلبگی یعنی آرزوی من یعنی سرباز امام زمان بودن یعنی نه برای معروفیت بلکه کار و جهاد درراه خدا ان شاءالله ما در همین راه موفق میشویم امام زمان#غیبت#ظهورنزدیک است#خدا#قرآن کریم#