جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشییع با شکوه شهدای حادثه تروریستی اهواز

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رسوایی جنسی تازه برای دیوان عالی آمریکا جنجال آفرید

«برت کاوانا» نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور، یک هفته بعد از متهم شدن به آزار جنسی یک دختر دبیرستانی، حالا توسط هم دانشگاهی سابقش به آزار جنسی متهم شده است. تایید صلاحیت «برت کاوانا» نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور با موج تازه‌ای از اتهام‌ آزار جنسی مواجه شده و به دنبال پایان یافتن جلسات تایید صلاحیت او در سنای این کشور، حالا حداقل دو زن هستند که کاوانا را به آزار جنسی متهم کرده‌اند.

 

اهواز "گاف رسانه‌ای" داعش را افشا کرد

رییس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: پذیرش مسئولیت حمله تروریستی اهواز توسط داعش یک گاف رسانه‌ای بود؛ این اقدام نشان داد که خواستگاه گروهک تروریستی که در ابتدا مسئولیت این اقدام را برعهده گرفته بود و ادعای حمایت از مردم عرب‌زبان را دارد با داعش یکی است. رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: حادثه تروریستی که در اهواز اتفاق افتاد یک پیوست تروریستی رسانه‌ای داشت؛ ما در فضای رسانه‌ای شاهد حرکت حساب شده و هدفمند جریانات حاضر در شبکه‌های اجتماعی بودیم.رئیس سازمان فضای مجازی بسیج تصریح کرد: بی‌بی‌سی، رویترز و حتی شبکه تلویزیونی ایران‌اینترنشنال با سخنگوی گروهک تروریستی الاحواز گفت‌وگو کردند و تریبون رسمی اعلام این جنایت شدند؛ این اتفاقی بی‌سابقه است که فضای رسانه‌ای دنیا در حال رخ دادن است.

 

زنجیره قمار اینترنتی زندانیان تکذیب شد

مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران به اظهارات امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و این اظهارات مبنی بر درآمدهای میلیاردی گردانندگان سایت‌های شرط بندی از داخل یکی از زندان‌های اطراف تهران را تکذیب کرد.وی افزود : در صورت وجود مدارک و مستنداتی دال بر صحت این موضوع که توسط نماینده محترم مجلس عنوان شده، مراتب را در اختیار این اداره کل قرار دهند تا به دقت بررسی و نتیجه اعلام  شود.محبی گفت: تمام تلاش همکاران خدوم و پرتلاش ما در اداره کل و ندامتگاه‌های تابعه بر آن است تا شاهد عدم بروز هرگونه تخلف در سطح زندان‌های استان باشیم و در صورت مشاهده کوچکترین تخلفی بدون اغماض با متخلفان برخورد قانونی اعمال می‌شود.

 

آمریکا دارو را پنهانی تحریم کرد

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی که آمریکا به اسم دموکراسی مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است، به ظاهر می گوید دارو تحریم نیست اما همه راه های تامین دارو را بسته است. وزیر اسبق بهداشت گفت: دولت بیش از سه هزار میلیارد تومانی به صنعت دارو بدهکار است. چرا باید دولت کاری کند که این اندازه مطالبه جمع شود و به ازای خدمت، پرداختی نداشته باشند.وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه دارو گفت: نامردی است که بیماری به علت کمبود داروی وارفارین جان خود را از دست بدهد؛ اگر شما (آمریکا) با سیاستمداران دعوا دارید چرا با آدم‌های بیگناه معامله می‌کنید.

 

حمله هکری سایت  شبکه ماهواره‌ای شیعه را هدف گرفت

سایت اینترنتی شبکه ماهواره‌ای الثقلین شامگاه دیروز شنبه 31 شهریور 1397 مورد حمله هکری قرار گرفت.در این حمله، سایت توسط فرد یا افرادی هک شد و سپس از دسترس خارج گردید.مهاجمان ناشناس، در ازای بازگرداندن اطلاعات و محتوای سایت، درخواست واریز مبالغی ارز الکترونیک (بیت کوین) کردند.با تلاش روابط عمومی شبکه الثقلین، بخشی از صفحه اول سایت بازیابی شده است؛ اما مطالب بارگذاری شده سابق و آرشیو برنامه‌ها همچنان غیر قابل دسترسی است.شایان ذکر است شبکه ماهواره‌ای الثقلین که در هلند به ثبت رسیده و در لبنان، ایران، عراق، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی فعالیت دارد، یک رسانه شیعی است که با رویکردی معتدل و تقریبی، اقدام به نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام می نماید.

 

هند روی اسامی اسلامی خط کشید

یکی از روستاهای هند اجرای همه آداب و رسوم و شعایر اسلامی از جمله برپایی نماز در مکان های عمومی، گذاشتن ریش، نامگذاری اسلامی را ممنوع کرد.مسئولان شورای روستای تیتولی در ایالت هاریانا این تصمیم را پس از حمله تعدادی از مردم خشمگین در ماه آگوست به منزل یک مسلمان اتخاذ کردند؛ این حمله به علت کشته شدن یک گاو به دست دو نفر از اعضای این خانواده انجام شد و به موجب قانون منع کشتار گاو سال 1955، این دو مسلمان بازداشت شدند. این درحالی است که درباره علت کشتن گاو و مکان آن توضیح داده نشده است.«راکیش کومار» قاضی هندی گفت: این تصمیم غیرقانونی است و با رئیس این روستا دراین باره گفتگو خواهد شد.در همین حال، «راجبیر» رهبر مسلمانان این منطقه گفت: مسلمانان تصمیم شورای این روستا را برای حفظ انسجام پذیرفتند، زیرا تندرو نیستند.وی افزود: ما برای فرزندانمان نام هندو می گذاریم و ریش نمی گذاریم و ما برای ادای نماز یا مراسم های اسلامی دیگر  10 کیلومتر سفر می کنیم تا به شهر روهتاک برسیم، باوجود اینکه مسجد در این روستا وجود دارد.

 

فتا کلاه از کلاهبرداران جدید مجازی برداشت

پلیس فتا درباره کلاهبرداری در فضای مَجازی هشدار داد.رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: شهروندان برای خرید کالا به فضای مَجازی اعتماد نکنند زیرا در برخی موارد از این طریق کلاهبرداری می شود.سرهنگ نیک نفس به هموطنان توصیه کرد: قبل از بررسی صحت کالا و فاکتور خرید، هیچ گونه وجهی پرداخت نکنند، زیرا در برخی موارد اموال سرقتی در سایت ها فروخته می شود.

 

چالش توت فرنگی های سوزن دار به نیوزلند رسید

چالش بهداشتی - امنیتی توت فرنگی های سوزن دار از استرالیا به همسایه اش نیوزلند سرایت کرد.مقامات نیوزیلند اعلام کردند گزارش هایی درباره وجود سوزن در توت فرنگی دریافت کرده اند. نیوزیلند از وارد کنندگان اصلی توت فرنگی از استرالیاست.مسئولان نیوزیلند از مردم خواسته اند توت فرنگی های وارداتی را مصرف نکنند.استرالیا در یک ماه اخیر با بزرگترین مشکل امنیتی وجود سوزن در توت فرنگی روبرو بوده است. برخی افراد در ایالت های مختلف این کشور با خوردن توت فرنگی همراه با سوزن شکسته در داخل آن راهی بیمارستان شده اند.نخست وزیر استرالیا این موضوع را اقدامی تروریستی دانست و گفت: دولت مجازات 10 تا 20 سال زندان را برای عاملان آن در نظر گرفته است. علیرغم تعیین جایزه صد هزار دلاری برای عامل یا عاملان  این اقدام، پلیس استرالیا تاکنون مظنونی را شناسایی نکرده است.

 

قلب ایران در خوزستان تپید

صبح امروز خیل عظیمی از مردم ولایتمدار خوزستانی با حضور در حسینیه ثارالله اهواز به جمع بدرقه‌کنندگان شهدای حادثه تروریستی 31 شهوریور پیوستند.این مراسم باشکوه با مداحی و عزاداری مردمی رأس ساعت 8:30 دقیقه صبح از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله آغاز شد. مردم استان خوزستان با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر منافق" و "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز حاضر شده‌اند. مردم خوزستان در راه انقلاب و دفاع حضور پیدا کردند و شهید شده و همواره از جشن‌های پیروزی انقلاب تا مراسم‌های دفاع مقدس همیشه در صحنه دیده شدند. این‌که کسانی بخواهند خوزستان را جدا کنند خواب تحقق‌ناشدنی دیده‌اند.

 

صدور «مجوز شکار ویژه» از سر گرفته شد

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجوز شکار ویژه اتباع ایرانی در مناطق تحت مدیریت استان‌های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و البرز صادر خواهد شد.علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در پی امضای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با صندوق ملی محیط زیست و تخصیص ۱۰۵ راسی پروانه انتفاعی شکار چهارپا به این صندوق به منظور صدور مجوز شکار برای اتباع ایرانی که در مجموع ۴۰ درصد از سهمیه تخصیصی است، افزود: صندوق ملی محیط زیست درنظر دارد نسبت به ثبت نام از متقاضیان شکار چهارپا برای صدور مجوز شکار در مناطق تحت مدیریت و آزاد اقدام کند.تیموری تاکید کرد: مجوز‌های مذکور با توجه به درخواست ادارات کل محیط زیست استان‌ها و بررسی وضعیت رشد جمعیت، نسبت جنسی و سایر پارامتر‌های سلامت جمعیت در مناطق تحت مدیریت استان‌های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و البرز صادر خواهد شد.

 

پای وزارت بهداشت در نشت متادون لنگید

رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی معتقد است واگذاری توزیع متادون توسط داروخانه‌ها که به تازگی از سوی وزارت بهداشت پیشنهاد شده جلوی نشت این داروی ترک اعتیاد را نمی‌گیرد.داروی متادون و شربت تریاک که در گروه دارو‌های درمان نگهدارنده اعتیاد و درمان با دارو‌های آگونیسم قرار دارند در این سال‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده‌اند، اما همیشه در دکه‌های روزنامه فروشی جنوب شهر و عطاری‌ها اثراتی از نشت این دارو مشاهده شده است؛ به همین دلیل وزارت بهداشت به دنبال هولوگرام کردن این دارو سالهاست که تلاش می‌کند، اما هنوز به دلایلی نامعلوم موفق نشده است.رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: مشکل اصلی که وجود دارد نشت متادون است که اگر جلوی آن گرفته نشود وضعیتی بدتر از ترامادول را در جامعه ایجاد خواهد کرد.به اعتقاد براتی، توزیع متادون از سوی داروخانه‌ها راه‌حل مناسبی نیست و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود فعلاً باید وضعیت موجود در مراکز ترک اعتیاد حفظ شوند و انجام هرگونه تغییر، شرایط این مراکز را به جای آنکه بهتر کند بدتر می‌کند.

 

نمایشگاه مدیریت بحران، بحران‌ساز شد

گرچه شرکت برگزار کننده نمایشگاه مدیریت بحران هزینه غرفه ها را از شرکت کنندگان گرفته اما با گذشت 9 ماه خبری از برگزاری نمایشگاه نیست. شرکت برگزار کننده نمایشگاه های مدیریت بحران در سال 95 با نمایشگاه شهر آفتاب قراردادی می بندد تا بر اساس آن طی سالهای 95 و 96 در شهر آفتاب، نمایشگاه مدیریت بحران برگزار کند.اگرچه این شرکت توانست در سال 95 با دعوت از شرکت های فعال در حوزه مدیریت بحران موفق به برگزاری نمایشگاه شود، اما در سال 96 علیرغم اینکه از 20 شرکت فعال در این حوزه، هزینه اجاره غرفه را گرفته بود، از برگزاری نمایشگاه جا ماند، و هنوز هم برای برگزاری آن با مشکل مواجه است.حالا برخی از شرکتهای فعال در حوزه مدیریت بحران که برای شرکت در این نمایشگاه، مبالغی را به حساب شرکت برگزار کننده نمایشگاه های مدیریت بحران واریز کرده بودند، معترض شده اند که چرا علیرغم برگزار نشدن نمایشگاه مدیریت بحران، این شرکت حاضر به بازگرداندن پولهای ما نیست.

 

پلیس به سرویس‌های مدارس اولتیماتوم داد

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: پلیس از فعالیت خودروهای سرویس مدارسی که فاقد استانداردهای مدنظر پلیس، شهرداری و آموزش و پرورش باشند جلوگیری می‌کنند. سردار رحیمی اعلام کرد: سرویس‌های مدارسی که استانداردهای لازم پلیس، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری را نداشته باشند در مرحله اول به آنها تذکر داده شده و از آنها تعهد اخذ می‌شود؛ در مرحله بعدی پلیس از فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد چرا که امنیت و آرامش دانش‌آموزان مدنظر پلیس است.

 

الکل جدیدترین آمار جان باخته هایش را اعلام کرد

براساس اعلام سازمان جهانی سلامت، مصرف الکل موجب مرگ ۳ میلیون نفر در سال شده و اروپاییان بیش‌ترین میزان الکل را در سطح جهان مصرف می‌کنند. براساس یافته‌های جدید مصرف الکل عامل ۵ درصد از مرگ‌ومیرهای جهان بوده و سالانه ۳ میلیون نفر بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند.در این میان مصرف الکل عامل مرگ ۲۹ درصد از مردان بوده است.مصرف الکل در مقایسه با عواملی همچون تصادف، آسیب‌های جسمی و خودکشی بیش‌ترین آمار را در مرگ افراد داشته است.آمارها نشان می‌دهد، ۱۳.۵ درصد از افراد حدود ۲۰ سال در سطح جهان به دلیل مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند.مصرف الکل عامل ۱۰ درصد از مرگ‌های مردم اروپا و مشکل اصلی را نبود سیاستی جدی برای مقابله با مصرف الکل در اروپا و آمریکا اعلام شده است.

 

مهر،ترافیک 40 درصدی برای پایتخت نوشت

محسن پورسید آقایی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی جدید ترافیک پایتخت حدود 40 درصد افزایش پیدا کند، گفت‌: یکی از اقدامات سال تحصیلی جدید موافقت دولت با شناور شدن ساعات کاری کارمندان است که در راستای کاهش ترافیک و توزیع آن نقش مهمی ایفا می‌کند.وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران تردد کامیون‌های حمل و توزیع کالا در کل سطح شهر تا ساعت 9 صبح ممنوع است، ادامه‌ داد: بخش زیادی از ترافیک معابر مویرگی و شریان‌های شهر توسط ماشین‌های توزیع کالا ایجاد می‌شوند و حالا نیز با بخشنامه جدید از امسال تردد آنها تا ساعت 9 در کل سطح شهر ممنوع می‌شود و این‌ در حالی است که در سال گذشته تردد کامیونت ها تنها در محدوده طرح ترافیک ممنوع بود.پورسید آقایی در ادامه‌ اضافه کرد: همه شرکتها و سازمان‌های معاونت حمل و نقل در آماده باش کامل قرار دارند و با کمک پلیس راهور قطعا نسبت به ساماندهی ترافیک اقدام خواهیم کرد.

 

قدیمی‌ترین جانور جهان شناسایی شد

یک دانشجوی دوره دکتری، فسیلی در شمال غرب روسیه پیدا کرد که بر اساس بررسی‌های محققان، متعلق به قدیمی‌ترین جانوری است که تا کنون شناسایی شده: جانوری از سرده دیکنسونیا که ۵۵۸ میلیون سال پیش می‌زیسته.بر اساس آخرین تحقیقات، فسیل قدیمی‌ترین جانوری که تا کنون شناسایی شده متعلق به 558 میلیون سال پیش است. بررسی‌های انجام‌شده حکایت از آن دارد که این جانور دستکم 20 میلیون سال قبل از فوران حیات جانوری در دوره زمین‌شناسی کامبرین می‌زیسته: دوره‌ای که 540 میلیون سال پیش با شکل‌گیری گونه‌های جانوری امروزی چون حلزون‌ها، بندپایان و دوکفه‌ای‌هایی چون صدف همراه بود.فسیل‌ کشف‌شده جدید که از سرده دیکنسونیا (Dickinsonia) است، باقی‌مانده یک زیستمند بیضی‌شکل و بخشی از مجموعه موجوداتی به نام ادیاکاران است که جزو نرم‌تنان محسوب می شوند.این فسیل را ایلیا بوبرووسکی، دانشجوی دوره دکتری، در دو سطح از صخره‌‌‌های یکی از مناطق دورافتاده در شمال غربی روسیه کشف کرد.

 

تهران فرونشست را کمی کند کرد

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در برخی از مناطق تهران فرونشست سالانه حدود 22 سانتی‌متر گزارش شده گفت:طبق گزارش‌های واصله، روند فرونشست زمین در تهران کند شده است.دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در برخی از مناطق تهران فرونشست سالانه حدود 22 سانتی‌متر نیز گزارش شده است افزود: فرونشست زمین به عوامل مختلف از جمله میزان برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی ارتباط دارد. بنابراین تصمیم بر این شد تا جایی که امکان دارد از برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی بویژه به شکل غیر مجاز جلوگیری شود. همچنین می‌توان نسبت به تأمین و بالا آوردن سطح آب‌های زیرزمینی نیز اقداماتی را انجام داد.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بیشترین فرونشست زمین در محدوده جنوب غرب تهران قرار دارد گفت: البته این منطقه در حوزه 22 گانه شهرداری نیست و در خارج از آن قرار دارد.

 

شهردار تهران از بازنشستگی جا خالی داد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با تشریح موارد قانونی اعلام کرد که شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری منع بازنشستگان نیست.ابراهیم امینی گفت: اما به دلیل نوپا بودن شوراها سازوکار نظارت به خوبی تبیین نشده است و ضمانت اجرایی لازم وجود ندارد.وی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اینکه در شورای اول اختلافاتی وجود داشت و این شورا منحل شد و در شورای دوم تا چهارم نیز تلاش جدی برای نهادینه کردن شوراها انجام نشده است، یک رویه غلط جا افتاده و الان هر اقدام نظارتی که می‌خواهیم انجام دهیم باید نهادینه شود.

 

بیمه برای نجات از مهریه دست به کار شد

«بیمه مهریه» پیشنهادی بود که ابتدای دهه ۹۰ به عنوان راه حلی برای پرداخت مهریه از سوی برخی مسئولان حوزه زنان و همراهی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای مطرح شد؛پیشنهادی که اگرچه هیچوقت عملی نشد اما با سیر صعودی قیمت سکه و ناتوانی مردان برای پرداخت مهریه، بار دیگر قوت گرفته است.درحالی که همزمان با نوسان قیمت سکه پیشنهادات متفاوتی از پرداخت سکه مهریه به قیمت روز عقد تا سقف پرداخت ۵۰ سکه برای حل مشکل پرداخت مهریه مطرح شده است، شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از طرح دوباره پیشنهاد «بیمه مهریه» به عنوان یکی از راه‌های پیش رو از سوی معاونت امور زنان صحبت کرد.

 

سقوط کوئینزلند باز هم مردم را تهدید کرد

یک قسمت بزرگ در ساحل محبوب ایالت کوئینزلند استرالیا در دریا غرق شده و این رویداد باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده است.این دومین باری است که طی سه سال اخیر گودالی در ساحل شبه جزیره "اینسکیپ پوینت" ظاهر شده است و در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز یک خودروی شخصی، یک خودروی کاروان، یک تریلر و چندین چادر داخل یک گودال ایجاد شده در این ساحل سقوط کردند.مردم منطقه نسبت به فرسایش های بیشتر نگران بوده و این اتفاق ترس و وحشت را میان آن‌ها برانگیخته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی یک مهندس ژئوتکنیک نسبت به فرسایش های بیشتر و ناپدید شدن کل ساحل هشدار داده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha