جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مان

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که کم گذاشتن برای تربیت خودمان مهمترین مشکل جامعه است، ادامه داد: خیلی ها برای خورد وخوراک، پوشاک، جای خواب، میوه و تنقلات خودشان کم نمی گذارند ولی متاسفانه برای تربیت کم می گذارند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در سالن شهدای  بسیج شهرستان کاشان با تسلیت شهادت  تعدادی از هموطنان در شهر اهواز، به مزایای انسانهای خوش اخلاق در دنیا و آخرت اشاره کرد و گفت: انسان خوش اخلاق علاوه بر اینکه دراین دنیا بهره های زیادی می برد، در عالم قبر نیز یک موجود خوش عطر، خوش قیافه و خوش سخن در کنارش قرار می گیرد.

 وی با بیان اینکه کم گذاشتن برای تربیت خودمان مهمترین مشکل جامعه است، ادامه داد: خیلی ها برای خورد وخوراک، پوشاک، جای خواب، میوه  و تنقلات خودشان کم نمی گذارند، ولی متاسفانه برای تربیت کم می گذارند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که اگر خدا را بالا سرخودمان ببینیم هیچ موقع برای تربیت خودمان کم نمی گذاریم، افزود: باید از زندگی امام راحل که هیچ موقع برای تربیت خودش کم نگذاشت الگو برداری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انسانها برای تربیت خودشان با عالمان دینی نشست و برخاست کنند، اظهار کرد: اگر امروز مشکلی در کشور وجود دارد اول نباید به مسئولین گیر بدهیم به دلیل اینکه برای خودمان کم گذاشته ایم اول به خودمان گیر بدهیم .

وی با بیان اینکه خداوند به احدی در دنیا به اندازه سرسوزن ظلم نکرده است و غافل شدن ازخداوند انسان را به گناه وادار می کند، افزود: کسانی که به عیب جویی، دروغ گفتن، تهمت زدن، غیبت کردن و سخن چینی عادت کرده اند به خودشان ظلم می کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه براساس فرمایش امام "راحل عالم محضر خدا است"، گفت: دلیل اینکه بعضی ها سرخانواده، خواهر و برادر کلاه می گذارند، حقوق کارگر را می خورند، اختلاس و گناه و معصیت می کنند به خاطر غافل شدن از خدا است.

وی با بیان اینکه انسان هایی که خدا را می بینند در مشکلات و مصیبت ها کم نمی گذارند، گفت :دلیل اینکه خانواده های شهدا و ایثارگران در برابر مشکلات کم نمی آورند به خاطر کم نیاوردن دربرابر خداوند متعال است و خدا را پر رنگ می بینند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد کشور ایران 200 سال قبل سه برابر مساحت فعلی بود و هر پادشاهی که آمد گوشه ای از کشورمان از جمله بحرین که استان نوزدهم ایران در زمان شاه ملعون بود را به بیگانگان دادند، ولی رزمندگان ما چون خدا را احساس کردند با جانفشانی  اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیافتد.

وی رمز مقاومت در برابرمشکلات را احساس وجود داشتن خدا دانست و افزود: کسی که برای نماز اول وقت کم می گذارد، ولی برای خورد و خوراک خود کم نمی گذارد، خدا را احساس نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با بیان این که آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد، گفت: آمریکا می گوید گزینه نظامی روی میزاست، ولی دروغ می گوید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha