پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش «صلح و عدالت» در تهران

حوزه/ عامری با تاکید بر این که بسیاری از کشورها لاف ائتلاف ضد تروریستی می زنند، اما در باطن حامی آنها هستند، گفت: نگاه به کشورهای اسلامی جهان سوم، این است که باید پیرو کشورهای توسعه یافته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی صلح  با عنوان «صلح و عدالت» که از سوی این مجع در باغ کتاب تهران برگزار شد، گفت: بسیاری از کشورها لاف ائتلاف ضد تروریستی می زنند، اما در باطن حامی آنها هستند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی  ادامه داد: به نظر می رسد امروز هنجارها نِرم های بین المللی شرایط حاکم را پذیرفته اند و ما باید تلاش کنیم این اندیشه را تغییر دهیم.

عامری بیان کرد:  امروز اکثر اسناد و گفتمان در سازمان ملل فاقد اندیشه های اسلامی است و نگاه آنها به کشورهای اسلامی جهان سوم، این است که باید پیرو کشورهای توسعه یافته باشند.

وی تاکید کرد: ما به خودباوری و تلاش نیاز داریم. امروز جمعی از نخبگان داخلی و جهانی کمک می کنند تا گفتمان مشخصی را در جهت صلح جهانی فراهم کنیم.

گفتنی است، روز 21 سپتامبر (مصادف با 30 شهریور ماه)  از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی صلح نامگذاری شده است. به همین مناسبت مجمع جهانی صلح اسلامی با مشارکت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش "روز جهانی صلح" که امسال از سوی سازمان ملل با شعار "حق بر صلح" نامگذاری شده را با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، عضو مجلس خبرگان رهبری و کارشناسان و صاحب نظران، در محل سالن همایش های باغ کتاب تهران برگزار کرد.

 این همایش، به جهت محتوایی سومین پیش نشست کنفرانس جهانی صلح و عدالت با تاکید بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری است که در اسفند ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha