پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسینی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم اداره امور قرآنی این استان در ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی پس از بررسی ۲۰۰ شاخص قرآنی، حائز رتبه دوم کشوری در حوزه عملکردی سال ۱۳۹۶ شد.

وی افزود: ارزیابی هر ساله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور در دو حوزه مدیریت راهبردی امور قرآنی استان ها و حوزه مدیریت و برنامه‌ ریزی عملیاتی و تخصصی انجام می شود که موضوعات برنامه‌ ریزی، نظارت و توسعه تعاملات، توسعه کمی و کیفی آموزش‌ ها و فضاسازی قرآنی و اجرای برنامه‌ های تبلیغی و ترویجی و توسعه و ساماندهی مشارکت‌ های مردمی و اجرای برنامه‌ های نظارتی و حمایتی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد موسسات فرهنگی قرآنی این استان تصریح کرد: هم اکنون ۹۱ موسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶۰ خانه قرآنی شهری و ۲۸۴ خانه قرآنی روستایی در سطح استان  فعالیت می کنند که آموزش قرائت، مفاهیم،حفظ، ترجمه و تفسیر، انس کودکان با قرآن در سطوح عمومی و تخصصی و تربیت کادر متخصص قرآن کریم در مناطق شهری و روستایی را دنبال می کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در سال گذشته بیش از 32 هزار قرآن آموز در دوره های آموزش قرآن کریم در موسسات و خانه های قرآنی وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی شرکت کرده و قبول شدگان در این دوره ها گواهینامه پایانی اخذ کردند.

وی اجرای ۱۳۴برنامه قرآنی دهه فجر، ۷۰ کرسی ثابت تلاوت قرآن، ۲۱ محفل انس با قرآن در ماه رمضان، دو طرح ویژه مناطق آسیب پذیر فرهنگی–اجتماعی، ۳۵ جلسه ثابت و محوری حفظ قرآن کریم، برگزاری حلقه های محوری تفسیر قرآن، برگزاری مجمع ماهانه اساتید و پیشکسوتان قرآنی، حمایت از برنامه های آموزشی موسسات و خانه های قرآنی، تجهیز موسسات و خانه های قرآنی، برگزاری دوره های آموزش قرآن ویژه کارکنان دولت، اعزام داور به مسابقات قرآنی نهادها و ادارات، اعزام مربیان قرآنی به مدارس را از اهم برنامه های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سال گذشته برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha