جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 الهام امین‌زاده، معاون حقوقی سابق رئیس جمهور

حوزه/ امین زاده با تاکید بر این که هیچ سازمان بین‌المللی برای «حق بر صلح» مردم یمن قیام نکرد، گفت: روابط مبتنی بر صلح با کشورهای ناقض صلح صحیح نیست و باید برای از بین بردن مواضع ضد صلح قیام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی سابق رئیس جمهور، پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی صلح با عنوان «صلح و عدالت» که از سوی این مجع در باغ کتاب تهران برگزار شد، با بیان اینکه شعار «حق برصلح» شعاری دارای مصادیق فراوان است، اظهار کرد: روابط مبتنی بر صلح با کشورهای ناقض صلح صحیح نیست و باید برای از بین بردن مواضع ضد صلح قیام کرد.

معاون حقوقی سابق رئیس جمهور افزود: زندگی مبتنی بر صلح حق مردم است و تکلیف دولت است که آموزش‌های پیرامونی آن را به مردم ارائه دهند.

امین‌زاده ادامه داد: هیچ سازمان بین‌المللی برای «حق بر صلح» مردم یمن قیام نکرده است و عدم تمکین به صلح‌های تحمیلی برخی کشورها باعث اتهام‌ نقض می‌شود.

معاون حقوقی سابق رئیس جمهور تصریح کرد: نبود جنگ به معنای صلح نیست و تهدید دائم به جنگ در جهان و هراس از جنگ مانع ایجاد حق بر صلح است.

امین زاده در پایان تاکید کرد: حق شهروندان است که از سیاست‌های صلح‌جویانه برخوردار باشند.

گفتنی است، روز 21 سپتامبر (مصادف با 30 شهریور ماه)  از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی صلح نامگذاری شده است. به همین مناسبت مجمع جهانی صلح اسلامی با مشارکت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش "روز جهانی صلح" که امسال از سوی سازمان ملل با شعار "حق بر صلح" نامگذاری شده را با حضور کارشناسان و صاحب نظران، در محل سالن همایش های باغ کتاب تهران برگزار کرد.

 این همایش، به جهت محتوایی سومین پیش نشست کنفرانس جهانی صلح و عدالت با تاکید بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری است که در اسفند ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha