پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مشرفی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوعات معیشتی حجتی بر عدم انجام وظیفه و رسالت نیست گفت: انقلابی بودن به معنای تغییر و تحول ایجاد کردن در جامعه و حضور در میدان هاست.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امیر المومنین(ع) بیرجند، اظهار کرد: به جهت ضرورت ها، حساسیت ها و رسالت هایی که طلبه ها بر دوش دارند، می طلبد تا برنامه های ویژه ای در این زمینه طرح ریزی و اجرا شود.

وی افزود: باید به شرایط امروز جامعه یک نگاه واقع بینانه داشت و اینکه اکنون در چه موقعیتی هستیم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه تشنه معارف هستند، خاطر نشان کرد: شرایطی که امروز شاهد آن هستیم، شرایط دریافت ناقص معارف دینی و یا آشنایی ضعیف با معارف دینی است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: ضعف علمی و تجربی جامعه که در راس آن ها طلاب، روحانیون و نخبگان قرار دارند، یک آسیب است، در صورتی که این افراد رسالت تبلیغی را بر عهده دارند و باید بیش از این تلاش داشته باشند.

وی بیان داشت: پاس‌کاری مسئولیت ها در بین نهادها و سازمان ها باعث شده تا رسالت ها بر روی زمین بمانند و اجرا نشوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گره زدن رسالت و وظایف به مسائل مادی و معیشتی نیز دیگر آسیبی است که جامعه را تهدید می کند، گفت: برای حل این مشکلات دارای ظرفیت های بسیاری هستیم، لذا طلاب و روحانیون باید از تمامی این امکانات و ظرفیت ها استفاده کنند.

حجت الاسلام مشرفی مطرح کرد: انقلابی بودن به معنای تغییر و تحول ایجاد کردن در جامعه و حضور در میدان هاست لذا هر فردی که خود را انقلاب می داند باید اینگونه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه موضوعات معیشتی حجتی بر عدم انجام وظیفه و رسالت نیست، عنوان داشت: امام حسین(ع) می فرمایند " کسی که بندگی خدا را انجام دهد، چیزی بالاتر از آن چیزی که فکر می‌کند خدا به وی عطا می‌کند."

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند " اطاعت فکری، دینی و اطاعت سیاسی، بصیرت افزایی، راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی از واظایف طلبگی است،" لذا می طلبد تا ما نیز طبق فرمایشات رهبر انقلاب عمل کنیم و رسالت تبلیغ خود را گسترش دهیم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha