پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماند

حوزه/ رئیس هیئت امناء مؤسسه روایت سیره شهدا، بحران اقتصادی کشور و گران شدن سکه و ارز را ناشی از سوء مدیریت داخلی دانست و با بیان اینکه مردم سکه نخرند و مغازه ها را خالی نکنند تا بعد نگویند قحطی شده است، گفت: اگرمردم دست و پای خود را گم نکنند، با تدابیر رهبری و کمک مسئولین از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در دومین شب سخنرانی خود در سالن بسیج شهدای شهرستان کاشان با بیان اینکه خداوند همه جا ناظراعمال و رفتارانسانها می باشد، سه عامل را موجب باور داشتن وجود خدا دانست و گفت: اگرباور داریم که خدا وجود دارد از همه قدرتمند ترمی باشد، درتکالیف خود کم نگذاریم، درمشکلات و مسائل اقتصادی کم نیاریم و در مسیر حرام قدم نگذاریم.

 وی با بیان اینکه کسی که به بودن خدا اعتقاد دارد نباید در برابر مشکلات، بیماری ها، فقر، بن بست ها و گرفتاری ها ناامید شود، افزود: کسی که خدا را شاهد ناظر و اعمال خود می بیند هیچ موقع درحرام قدم نمی گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه در زمان جنگ جوانان رزمنده به خاطر دل نبستن به دنیا عازم جبهه ها شدند و برای دفاع از اسلام شهید و مجروح شدند، ولی عده ای با سوء استفاده از جنگ به احتکار اجناس و جمع آوری مال دنیا مشغول بودند، به بالار فتن قیمت دلار در زمان جنگ و پایین آمدن آن با اجرای قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ عده ای از انسان های حریص که اقدام به خریدن سکه، طلا و دلار کرده بودند با اجرای قطعنامه 598 قیمت سکه و دلار پایین آمد و به دلیل اینکه به دنیا دل بسته بودند، سکته کردند.

 رئیس هیئت امناء مؤسسه روایت سیره شهدا، بحران اقتصادی کشور و گران شدن سکه و ارز را ناشی از سوء مدیریت داخلی  دانست و با بیان اینکه مردم سکه نخرند و مغازه ها را خالی نکنند تا بعد نگویند قحطی شده است، گفت: اگرمردم دست و پای خود را گم نکنند، با  تدابیر رهبری و کمک مسئولین از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هرکس مرگ و قیامت را باور کند، دل بسته دنیا نمی شود، ادامه داد: وعده های شیطان دروغ محض است و وعده های خدا نقد نقد است.

وی با بیان اینکه  اگر از اهل بیت (ع) جدا شویم طعمه شیطان خواهیم شد، تصریح کرد: در انقلاب هم هرکس از ولایت جدا شده در دام شیطان گرفتار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: هرکس مرگ را باور کند یک لحظه در این دنیا در انجام کارهای خیر، عام المنفعه، کمک به مستمندان، نیکو و  عبادت کردن کوتاهی نمی کند.

وی با بیان اینکه  کسی که قیامت را قبول دارد دل کسی را نمی شکند، گفت: اگر در این دنیا انسان نتواند کسی که دلش را شکسته است، راضی کند باید هزینه سنگین تری را در قیامت پرداخت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha