شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افتتاحیه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین (ع)

حوزه/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین علیهماالسلام در مقطع کارشناسی ارشد در قم برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین علیهماالسلام،‌ که با قرائت قرآن کریم و توسّل به اهل بیت(ع) و با حضور آیت الله غروی  عضو شورای عالی حوزه های علمیه  و دانش پژوهان این مرکز آغاز گردید با سخنرانی حجّت الاسلام کافی مدیر مرکز تخصصی علوم قرآنی ادامه پیدا کرد.

بر اساس این گزارش: وی  با اشاره به برنامه های درسی و پژوهشی سالهای قبل موسّسه در ایّام درسی و ایّام تعطیل ماه مبارک رمضان نتائج این سالها را بسیار پربار و موثّر ارزیابی نمود.

در ادامه آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیّه، به ایراد سخنرانی پرداخته و به اهمیّت غور و بررّسی در آیات قرآن کریم از منظر روایات اشاره نموده و تدبر و تعمق در قرآن کریم را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.

وی به شبهات روز افزون علیه ادیان خصوصا اسلام و علی الاخص قرآن کریم اشاره کرده و خاطرنشان کرد: امروزه در عرصه مطالعه شبهاتی که علیه دین و قرآن کریم ذکر می شود باید بسیار فعال بوده و با پاسخ علمی دقیق و موثّر با این شبهات مقابله نمود.

استاد حوزه علمیه  با ذکر یک شبهه و پاسخ به آن سخنرانی خود را پایان دادند.

آیت الله غروی  ابراز خوشحالی کرد که این مرکز که تحت اشراف آیت الله الهی فعالیت دارد در جهت تعمیق مباحث تفسیری گام برداشته و گفت:  قابل تقدیر است که بزرگان حوزه در جهت تاسیس این مراکز حرکت کرده و پیشقدم شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha