جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: دشمن می‌خواهد با تفرقه‌افکنی بین امت اسلام سبب کم‌رنگ شدن مراسم میلیونی اربعین شود، رسانه‌ها جهانی باید پاسخ گوی این مسئله باشند که چرا در برابر این جمعیت عظیم انسانی در کربلا سکوت کرده و حقایق اربعین را به جهانیان مخابره نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری شب گذشته در نشست علمی «نقش اربعین در ژئوپلتیک شیعه و همگرایی امت اسلامی» که در مسجد حضرت زینب سلام‌الله علیها پردیسان قم برگزار شد، بیان داشت: در جهانی که زندگی می‌کنیم، مسیر زندگی بشریت در حال تغییر است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

وی تصریح کرد: مناسبات تمدنی تاریخ همچون سیاست، اقتصاد، مدیریت، فرهنگ، رسانه و علم در مسیر جدیدی قرار گرفته و یکی از دلایل این مسئله فروپاشی و شکست نظام شرق و مکتب مارکسیستی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: بحران‌های موجود در غرب و چند قطب شدن ابرقدرت‌های جهانی از دیگر عوامل تغییر مسیر زندگی جوامع است، بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی جهان با یک ابرقدرت روبرو بود؛ اما جهان امروز با ابرقدرت‌هایی همچون چین، هند، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها در حال ادامه مسیر است.

جهان غرب در حال افول و فروپاشی است

وی افزود: جهان غرب در حال افول و فروپاشی است، خروج ترامپ از کنوانسیون حقوق بشر، بدین معنا است که دنیای غرب از مهم‌ترین رکن و اساس خود دست برداشته است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره به پیشرفت‌های جبهه اسلام در منطقه ابراز داشت: پیشرفت‌های عظیم جبهه اسلام در منطقه به‌ویژه جبهه مقاومت از دیگر عوامل تغییر مسیر زندگی بشریت به شمار می‌رود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما از آمریکا نمی‌ترسیم، ما در سال 50 آمریکا را از ایران اخراج کردیم و امروزه در دهه 90 آمریکا را از منطقه خاورمیانه اخراج کرده‌ایم، این مسائل شعار نیست یک واقعیت بزرگ است.

طراحی برنامه سی ساله دشمن برای سوریه

وی در ادامه افزود: همه دنیا جمع شدند تا در سوریه جنگی به پا کنند که حداقل سی سال زمان ببرد، آن‌ها می‌خواستند بشار اسد را در دو ماه برکنار کنند؛ اما زمانی که متوجه واقعیت شدند برنامه‌ای سی‌ساله برای سوریه طراحی کردند، طراحان جنگ سوریه شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند اما جبهه اسلام تمام نقشه‌های را برهم زد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری گفت: دنیای اسلام پا به‌پای دنیای شرقی و غربی که البته آن‌ها رو افول هستند، پیشرفت کرده و منظور از دنیای اسلام مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب محمدی است.

فضای مجازی فرصت مناسبی برای جبهه اسلام است

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فنّاوری و دنیای مجازی خاطرنشان ساخت: عصر ارتباطات و پیشرفت فنّاوری در تغییر مسیر زندگی بشریت بی‌اثر نبوده و اساساً دنیای مجازی سبب شده تا مرزهای جغرافیایی بی‌معنا شود و این مسئله صحیح است که دنیای مجازی سبب مشکلات فراوانی برای ما شده که البته این مسئله به دلیل کم‌کاری ما است، اگر فضای مجازی یک تهدید برای ما است، یک فرصت برای دشمنان بوده و می‌تواند برعکس شود و این نشان از کم‌کاری ما است، والدین نباید از فرزندان خود فاصله بگیرند، ما باید در کنار فرزندان در فضای مجازی حاضر باشیم و جلوی خطرات احتمالی را بگیریم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: مردم دنیای غرب به دلیل بحران اخلاقی و معرفتی دچار مشکلات فراوانی شده و امروز اندیشمندان غربی به شک رسیده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید ما در آغاز یک تمدن سازی نوین اسلامی هستیم، درست است که ما به تمدن اسلامی نرسیده‌ایم؛ اما گام‌های خوبی دراین‌باره در بخش‌های علمی همچون سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای، صنایع هوا فضا و بسیاری از علوم روز جهان را برداشته‌ایم.

 ایران در بعد اقتصادی همچون بعد دفاعی و موشکی در حال پیشرفت است

مدیرعامل خبرگزاری حوزه مطرح کرد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه اقتصاد وجود دارد و ما باید با اجرا کردن اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های اقتصادی خود استفاده کنیم و البته که دنیا نیز به این نتیجه رسیده است که ایران در بعد اقتصادی همچون بعد دفاعی و موشکی در حال پیشرفت است.

وی افزود: اگر کم‌کاری در داخل نباشد، هیچ‌گاه دشمن نمی‌تواند به ما از حیث اقتصادی ضربه بزند، بی‌تدبیری‌ها، کسالت‌ها، سهل‌انگاری‌ها و بعضاً خیانت‌ها است که سبب آسیب وارد شدن به اقتصاد داخلی است، ما می‌توانیم، آینده ساختنی است، امروزه به برکت خون شهدا و ولایت‌فقیه ما می‌توانیم این تمدن نوین جهانی را به ثمر برسانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری بیان کرد: با توجه به این‌که ما در یک پیچ تاریخی قرارگرفته‌ایم و در مراحل ساخت تمدن نوین جهانی هستیم؛ دنیا از ما انتظاراتی دارد، دنیای غرب که در فنّاوری و رفاه فراوان به سر می‌برد قطعاً از دین و از ما انتظاراتی دارد.

وی افزود: بشر امروز از تمدن خود به‌شدت خسته و به تعبیری افسرده است، او به دنبال حرفی کامل است تا بتواند فرهنگ، سیاست، اجتماع، رسانه و همه ابعاد زندگی خود را کنترل کند.

بشر امروز به دنبال مکتبی کامل است

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: جمع بین دنیا و آخرت، جمع بین عقلانیت و عاطفه، جمع بین ابعاد فردی و اجتماعی، جمع بین مقام نظر و مقام عمل، جمع بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها، جمع بین سیاست و دیانت، اقتصاد و فرهنگ، جمع بین معنویت، عقلانیت و عدالت، جمع بین اصالت و تجدد انتظار بشر امروزی از دین است، بشر امروز به دنبال مکتبی کامل است که همه‌اش دستور نباشد، اسلام یک دین تمدنی است.

وی اذعان داشت: همه مؤلفه‌هایی که نیاز بشر امروز را برطرف می‌کند در اسلام ناب وجود دارد، امام حسین(ع) در اوج حماسی بودن، قیامی عاقلانه و عاشقانه داشت، در مکتب اهل‌بیت (ع) همه نیازهای بشر برطرف خواهد شد.

اربعین بزرگ‌ترین مصداق فرهنگ حسینی و مکتب الهی اسلام است

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان کرد: اربعین ثابت می‌کند، نظام اسلامی و تمدن نوین اسلامی یک شعار نیست و مسئله مهدویت و نظام عدل حضرت ولی‌عصر(عج) شدنی است، حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین مصداق فرهنگ حسینی است.

وی افزود: این اتفاق برای بشر امروز قابل‌هضم نیست، حضور جمعیتی بالغ‌ بر 25 میلیون نفر در مدت حداکثر بیست روز، در مسیر دویست کیلومتری و بدون هیچ مشکل و معضلی به صورتی که تمام نیازهای انسانی به بهترین نحو ممکن یعنی بافرهنگ ایثار و باهدفی متعالی برگزار می‌شود یک اتفاق ساده نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی کوهساری گفت: شاید در کشورهای غربی همچون آمریکای جنوبی برای هدفی پوچ به همدیگر گوجه فرهنگی پرتاب کنند یا در مراسم گل مالی شرکت کنند اما راهپیمایی اربعین با هدفی مقدس و برای آزادی برگزار می‌شود، در این مسیر تمام منیّت ها کنار می‌رود و یک اتفاق فرازبانی و فرا مکانی رخ می‌دهد حتی در این راهپیمایی جهانی هندوها نیز شرکت می‌کنند و این‌ یک اتفاقی عادی نیست.

وی افزود: بشر امروز قادر به فهم این خدمت و محبت در اربعین نیست، اوج ایثار و انسانیت در اربعین شکل می‌گیرد، این راهپیمایی بدون هیچ کنترل و برنامه‌ریزی برگزار می‌شود.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه ابراز داشت: بشر به دنبال این است که بدون دوربین و ناظر همه کارها به نحو احسن عملی شود و این مسئله در اربعین حسینی سال‌ها است که انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسیر چند صد کیلومتری با جمعیتی چند ده‌میلیونی با امنیت، خودجوش، با ایثار و فداکاری، بدون الزام و با تأمین همه نیازها، فراملیتی و باهدفی معنوی بزرگ‌ترین نشانه برای تمدن نوین اسلامی برای بشر امروزی است و این همان نشانه‌های حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) موجود در روایات، است.

رسانه های جهانی باید نسبت به سکوت در برابر عظمت اربعین پاسخگو باشند  

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: منیّت ها باید کنار برود، در اربعین منیّت وجود ندارد، ایران و عراق وجود ندارد، قم و نجف وجود ندارد، البته میزبان مراسم اربعین حسینی کشور عراق است و دشمن می‌خواهد با تفرقه‌افکنی بین امت اسلام سبب کم‌رنگی این مراسم میلیونی شود، رسانه‌ها جهانی باید پاسخ گوی این مسئله باشند که چرا در برابر این جمعیت عظیم انسانی در کربلا سکوت کرده و حقایق اربعین را به جهانیان مخابره نمی‌کنند.

وی افزود: ما باید اربعین را خوب بشناسیم و خوب بشناسانیم، همه باید برای مخابره کردن پیام اربعین رسانه‌ای شوند، نگویید که من اهل رسانه نیستم، هرکه به سهم خود در این زمینه وظیفه دارد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه در پایان گفت: امروز در جایگاهی قرار داریم که نه‌تنها آینده ایران و اسلام؛ بلکه تغییر آینده بشریت به دست ما است، بخش‌هایی از این مسیر را در 40 سال انقلاب آمده‌ایم، امروز ما عزت و آبروی خود را حفظ کرده‌ایم و این دلیل نمی‌شود که کسی کم‌کاری کند، اربعین یک نماد راهبردی و نشانگر توانایی ما در تشکیل تمدن نوین جهانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha