جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تراشیون

حوزه/ کارشناس تربیتی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد طلاق ها در دو سال اول زندگی مشترک زوج های جوان اتفاق می افتد، مهریه بالا، جهیزیه های گران قیمت و آنچنانی را عامل خوشبختی دختران ندانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کاشان حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، در جمع  عزاداران حسینی(ع) در سالن شهدای بسیج شهرستان کاشان، با بیان اینکه سیره عملی و کلامی اهل بیت(ع) پرداختن به تربیت نسل است، گفت: با توجه اینکه انسان در دوران زندگی و پس از مرگ می تواند بهره های فراوانی را ازتربیت صحیح ببرد تا بتواند در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد، باید در مسیر تربیت فرزندان و نسل آینده به خوبی به وظیفه اش عمل کند.

این کارشناس تربیتی، با بیان این که در مقطع فعلی  پدران و مادران کمتر به نیازهای فرازیستی فرزندان توجه دارند، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در جوامع امروزی پدر و مادر بیشتر به دنبال نیازهای اولیه فرزندان خود اعم از پوشاک، خوراک و مسکن هستند و از مسائل تربیتی آنها غافل شده اند، نسل آینده در مسیر تربیتی زیان خواهد کرد.

وی، با اشاره به این که براساس روایات چه بسا پدرانی که به واسطه فرزندان صالح خود وارد بهشت می شوند، گفت: اگر انسان سرمایه گذاری خوبی را درتربیت فرزندانش داشته باشد، می تواند بهره خوبی برای جامعه و خودش داشته باشد.

این کارشناس تربیتی، آسیب های فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی جامعه را ناشی از تربیت ناصحیح فرزندان دانست و گفت: امروز اگر با دختران بدحجاب و بد پوشش در جامعه مواجه هستیم، در اثر وقت نگذاشتن و عدم تلاش پدران و مادران در تربیت آنها بوده است.

حجت الاسلام تراشیون افزود: اگر با لقمه حرام فرزندانمان را تربیت کنیم، اثرش همان می شود که در کربلا که مردمش حق پذیر نبودند، اتفاق افتاد .

وی با تاکید بر اینکه لقمه حلال باید در مسیر زندگی همگان قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه  لقمه حرام سریع تر در انسان اثر می گذارد، لذا اگر والدین فرزندان خود را با لقمه حرام  بزرگ کنند، فردای قیامت در پیشگاه خداوند و حتی فرزندان خود باید پاسخگو باشند.

این کارشناس تربیتی در ادامه با انتقاد از مهریه های زیاد  و با بیان این که پیامبراکرم(ص) مهریه زیاد را موجب افزایش کینه می دانستند، گفت: متاسفانه در جامعه کنونی مادران آن قدری که به مهریه زیاد دختران خود فکر می کنند، به فکر تربیت آنها نیستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد طلاق ها در دو سال اول زندگی مشترک زوج های جوان اتفاق می افتد، مهریه بالا، جهیزیه های گران قیمت و آنچنانی را عامل خوشبختی دختران  ندانست و گفت: دختری که  به دست مادری زیرک و هوشیار تربیت شود، مانوس با قرآن و نهج البلاغه می شود و با 5 سکه هم خوشبخت می شود و زندگی پایداری خواهد داشت، ولی مادری که فرزندش را در مکتب اهل بیت (ع) تربیت نکند و مانند عصرجاهلیت زندگی کند و مردم را دعوت به دیدن جهیزیه سنگین دخترش کند، ضمن اینکه اصلا عقلانی نیست، هیچ موقع هم موجب خوشبختی دخترش نخواهد شد.

 حجت الاسلام تراشیون در پایان گفت: اگر به دنبال یک نسل تراز هستیم، باید فرزندی که به دنیا می آید، نقشه راه تربیتی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha