پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز در مسائل داخلی شرایط جنگ «حنین» را داریم، گفت: آدم ها دنبال موقعیت و ثروت هستند و برای ما موقعیتی پیش آمده که باید یک تنه در مقابل صدها نفر بایستیم، لذا وظیفه طلاب در حال حاضر نسبت به جنگ تحمیلی سنگین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، در مشهد با اشاره به حدیث معروف امیرالمومنین(ع) «رَحِمَ اللّهُ اِمْرَاً عَلِمَ مِن أینَ وَفی أینَ وَ إلی أینَ»، گفت: مهم افزایش و توسعه علم در شؤون زندگی و بالا رفتن دو علم به مبدا و معاد است.

وی افزود: باید علم به مبدا و معاد را در وجود خود علیرغم اینکه مراتب اولیه اش برای همه حاصل است، بررسی کنیم و در هر مرتبه از عمرمان در همه شؤون زندگی خویش سرایت دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اگر کسب معادباوری و خداباوری  در یک سطح بماند، ضرر کرده ایم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم خدمت به مردم و دشمن شناسی، افزود: برای همه ما در عرصه دربانی حضرت بقیة الله(عج) موقعیت شناسی مهم است.

وی با بیان اینکه طلبه و استاد حوز باید این احساس را داشته باشد که نوکر امام زمان(عج) است و می بایست از همه ظرفیت خود در راه رضایت ایشان استفاده کند، ابراز کرد: بهترین ابزار برای انجام وظیفه، موقعیت شناسی است که به جریان خدمتی و نوکری ما در خانه ارباب کمک می کند و اگر این گونه نباشیم ایشان ما را قبول نمی کنند و دست کم نمی توانیم نوکری کنیم.

آیت الله علم الهدی ارزش افراد را در محضر ولی عصر(عج) به  نسبت خدمت گزاری دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) به علم، فضل،دانش، موقعیت، و سخن آوری های ما احتیاجی ندارند و ارزش ما به این است که کدام نوکر خدمت گزاری به محضر امام عصر(عج) را بهتر انجام می دهد.

وی افزود: امروز حوزه نوکری برای حضرت بقیة الله(عج)، دفاع از دین خداست و  موقعیت حال حاضر حتی شاید از زمان بعثت حساس تر  باشد، چرا که تمام دنیا علیه اسلام است و در این عرصه خدمت کردن بسیار مهم می باشد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اگر به خاطر امام زمان(عج) و اسلام نبود کسی در جامعه ما را تحمل نمی کرد، گفت: پس باید تمام سرمایه های مادی و معنوی خود را برای امام زمان(عج)خرج کنیم و بدون محافظه کاری درون این جریان قرار بگیریم و به تنها چیزی که باید فکر کنیم از بین بردن دشمن است.

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: لشکر دشمن در همه موقعیت های اجتماعی ما وارد شده است و در همه عرصه ها باید با آن مبارزه کرد و با هر فکر انحرافی که همراه دشمن قرار بگیرد، جنگید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز در مسائل داخلی شرایط جنگ «حنین» را داریم، گفت: آدم ها دنبال موقعیت و ثروت هستند و برای ما موقعیتی پیش آمده که باید یک تنه در مقابل صدها نفر بایستیم، لذا وظیفه طلاب علوم دینی در حال حاضر نسبت به جنگ تحمیلی سنگین تر است، چرا که تعداد افراد مخلص در مقابل جریان های استکبار کمتر شده اند و این کمبود اخلاص ها را ما باید درست کنیم.

آیت الله علم الهدی در پایان سخنان خود گفت: اگر موقعیت شناس نباشیم با هر علم و دانشی که داشته باشیم، برای امام زمان(عج) فایده ای نداریم و نمی توانیم در این شرایط از اسلام دفاع کنیم از همین رو باید این موضوع را در خود پرورش دهیم.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha