جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بزرگداشت آیت الله ایازی

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی و دو فرزند برومند ایشان حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ایازی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ایازی، در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی و دو فرزند برومند ایشان حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ایازی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ایازی امروز در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم علما، روحانیان، مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان و همچنین اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.

این گزارش می افزاید؛ این مراسم همچنین به منظور بزرگداشت بیش از یکصد شهید روحانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری این مراسم بزرگداشت، هیأت های عزاداری شهرستان نیز با حضور در مدرسه علمیه رستمکلا و مرقد آیت الله ایازی(ره) برای شادی روح این عالم ربانی و فرزندانشان طلب مغرفت کردند.

گزیده ای از زندگی نامه آیت الله ایازی(ره)

عالم ربانی، حضرت آیت اللّه شیخ ابوالحسن ایازی در سال 1310 شمسی در رستم کلای بهشهر دیده به جهان گشود. وی پس از اتمام دوره دبستان، با ارشاد و هدایت پدر، به حوزه علمیه کوهستان که با مدیریت حضرت آیت اللّه کوهستانی اداره می شد، راه یافت و از محضر آن فقیه صمدانی، درس های علمی و عملی فراوانی گرفت.

 ورود به حوزه علمیه قم:
آیت اللّه ایازی پس از چندی استفاده از محضر فقیه و عارف کوهستان، و اعاظم حوزه علمیه ساری، برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم گردید و با درک محضر چهره های پرآوازه علمی و اخلاقی قم و برخورداری از فضای ملکوتی بارگاه کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه سلام اللّه علیها، گام های بلندی در جهت ارتقای علمی و اخلاقی برداشت.

 هجرت به نجف اشرف:
آیت اللّه ایازی پس از دوازده سال تحصیل و تهذیب نفس در حوزه علمیه قم، بنا به سفارش والد گرانقدر و استاد گرانمایه اش آیت اللّه کوهستانی راه نجف اشرف را در پیش گرفت و به عشق جرعه نوشی از فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام؛ در بارگاه ملکوتی علوی و باب علم النبی سکنا گزید. ایشان در این هجرت علمی توفیق یافت تا محضر بزرگان فقه و معارف و اخلاق و تقوا را تجربه کرده و توشه لازم را برچیند.

 تشکیل حوزه علمیه:

پس از مراجعت آیت اللّه ایازی از نجف، حضرت آیت اللّه کوهستانی به دیدار ایشان آمدند و در ضمن خیر مقدم گویی توصیه هایی داشتند که از جمله آن ها این بود که: «اگر می خواهی عمری با برکت داشته باشی، به تأسیس حوزه علمیه و تربیت طلاب بپرداز و از آمد و شدها بپرهیز که مانع موفقیت در این مسیر خواهد شد.»

 حضور در جنگ تحمیلی:

در دوران سخت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، طلاب حوزه علمیه آیت اللّه ایازی به امر ایشان ستاد پشتیبانی به منظور اعزام نیرو به جبهه ها تشکیل دادند و به مرور عازم جبهه شدند. آنان در طول جنگ تحمیلی در عملیات های مهمی شرکت کرده و پنجاه شهید تقدیم اسلام نمودند. با شهادت این عزیزان، استاد نیز با وجود ضعف و کهولت سنی، طاقت نیاورده و در برهه ای از زمان، عازم مناطق جنگی گردید. ایشان با این حرکت هدف دار خود، که زمانی طولانی را به خود اختصاص داد، از مناطق مختلف جبهه ها دیدن کرد و با ایراد سخنرانی در جمع رزمندگان، باعث دلگرمی و تقویت روحیه آنان گردید.

 ارتحال ملکوتی:
این فقیه و عارف وارسته در 12 اسفند 1380 همزمان با دوم محرم الحرام به لقاءاللّه و سرای باقی شتافت. پیکر پاک آن اسوه زهد و تقوا، در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مازندران با حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha