پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظهیری

حوزه/ ظهیری با تاکید بر اینکه درس اول در حوزه علمیه تکبر زدایی و فروتنی است، گفت: روحیه علمی، روحیه مقابله با جهل است و چشمه های علم و دانای باید حاصل شود، بنابراین با ابتدا در مقابل نفس خویش و سپس در مواجه با مردم فروتنی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، معصومه ظهیری، پیش از ظهر امروز در همایش طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان شهر بانو مجتهده امین و بانو علویه همایونی است و حضور در اصفهان پرتاریخ و جمع طلاب حواهران شعف و شادی دارد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ هرکجا خلائی جامعه را فرا می گیرد که حتی معصوم زمان به دلیلی باید توقف داشته باشد، یک بانو ماموریت صیانت و حفاظت را برعهده می گیرد.

استاد حوزه خواهران در توضیح نقش بانوان در تاریخ  انبیا و اولیا، ابراز کرد: مادر حضرت موسی(ع) در جریان حفظ پیامبر، همچنین  در حریان تولد حضرت عیسی یک بانو چون مریم عهده دار وظیفه صیانت از پیامبر، در زمان حضرت رسول وقتی از جوانب مختلف مورد هجوم قرار می گیرد، یک بانو با کمالات و استوار چون حضرت خدیجه در نقش حامی رسول الله ایفا نقش می کند.

وی افزود: همچنین نقش حضرت زهرا(س) به عنوان یک مبلغ تمام عیار دین پس از پیامبراکرم(ص) و پیام رسان مهم غدیر و سپس با تورق تاریخ به ایفای نقش پررنگ حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و رساندن پیام مهم  کربلا برای حفط و صیانت از اسلام برمی خوریم.

ظهیری تصریح کرد: «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود»، « سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود»، امروز خواهران طلبه در این مسیر گام برداشتند تا گره گشایی کنند.

وی ابراز کرد: براساس روایات، شیطان از پشت و جلو چپ و راست راه را بر بنده می بندد و جلوی راه مومن می نشیند ولی طبق گفته امام صادق(ع) دو راه برای مومن باز است که بر شیطان بسته است ابتدا راه آسمان که راهش دعا و راه زمین که سجده است.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: اولین درس در حوزه های علمیه این است که روحیه علمی، روحیه مقابله با جهل است و چشمه های علم و دانای باید حاصل شود، بنابراین، در مقابل نفس خویش و سپس در مواجه با مردم فروتنی کنیم.

وی بیان کرد: هدف غایی از آمدن در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی این است که انسان خودش را انسان کند و معرفت حاصل نماید،در راه کسب معرفت و آدم شدن محبت اهل بیت یاری دهنده است

ظهیری خاطرنشان کرد: تلمذ در حوزه های علمیه صبوری لازم دارد، خواهران بعد از طلبه شدن باید نشست و برخاست و گفتار و کردارشان با دیگران تفاوت کند و وجه تمایز داشته باشند که این شاخصه در اثر تعلیم و تربیت و تهذیب حاصل می شود

وی تاکید کرد: تخلق به اخلاق باید ملکه طلاب ما بشود و این ممارست می طلبد؛ درس اول در حوزه علمیه تکبر زدایی و فروتنی است؛ لباس روحانیت که روحانیون می پوشند لباس رزم و لباس خدمت است

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان مدرسه محور بودن برنامه ها را از سیاست های اصلی حوزه علمیه خواهران دانست و افزود: مدارس علمیه خواهران با نهادهای مختلف فرهنگی ارتباط داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha