جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا صدر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدر گفت: نباید متحجرانه به فقه جواهری نگاه کنیم و بگوییم که فقه و اصول ۲۰۰ سال گذشته را بخوانیم، البته باید اصالت‌های حوزوی و فقه جواهری را حفظ کنیم و با نباید با شعار روشن‌فکرانه فقه پویا و اصالت‌های حوزوی را کنار بگذاریم، اما باید فقه را مطابق نیاز روز بخوانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا صدر، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98-97 موسسه عالی فقه و علوم اسلامی که با حضور آیت الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان در قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله محمد مؤمن بیان داشت: آیت‌الله محمد مؤمن یکی از افراد کم‌نظیر درزمینهٔ فقه و اصول با منشی کاملاً طلبگی است، بدین معنا که ایشان از اول طلبگی تاکنون اخلاقی یکسان داشته و منزل ایشان همان منزلی است که اوایل طلبگی در آن منزل سکونت داشت.

وی در ادامه ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش‌پژوهان موسسه تصریح کرد: سال تحصیلی مقدمه‌ای برای علم‌آموزی و علم‌آموزی مقدمه‌ای برای عمل است، اگر ما علوم حوزوی را برای دنیا بخوانیم قطعاً ضرر کرده‌ایم.

رئیس موسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: این مجموعه تحت اشراف رهبر معظم انقلاب و برنامه تربیت مجتهدان صاحب‌نظر با استفاده از فقه جواهری تأسیس‌شده است.

وی ادامه داد: نباید متحجرانه به فقه جواهری نگاه کنیم و بگوییم که فقه و اصول 200 سال گذشته را بخوانیم، البته باید اصالت‌های حوزوی و فقه جواهری را حفظ کنیم و با نباید با شعار روشن‌فکرانه فقه پویا و اصالت‌های حوزوی را کنار بگذاریم، اما باید فقه را مطابق نیاز روز بخوانیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صدر گفت: ما به دنبال فقهی منزوی نیستیم، فقه باید فلسفه حکومت اسلامی را برای ما تبیین کند و متعهد مسائل نظام اسلامی باشد و برای ما نظام ساز باشد.

وی ادامه داد: خروجی مجموعه‌های علمی ما باد منتهی به‌نظام اسلامی شود و دین باید مرجع امور مردم باشد.

استادحوزه علمیه گفت: سیستم لیبرالیسم، سال‌های فراوان در حال تبیین عقاید منحرف خود در جوامع است و امروز جایگاه دین باید حفظ شود و عقاید انحرافی باید کنار برود، کسانی که یک‌گوشه می‌نشینند و به فکر جامعه خود نیستند قطعاً در انحراف به سر می‌برند.

وی افزود: اهداف کلی این مجموعه مورد تأیید رهبر معظم انقلاب واقع‌شده است و سیاست اصلی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی این است که مرجع امور مردم باشد، البته مجموعه مدیریت این موسسه وظیفه طراحی و کنار زدن نقص‌ها را دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha