جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم تودیع

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که میدان جنگ اقتصادی را برای تاخت و تاز دشمن خالی نکنیم، گفت: ما باید این اوضاع اقتصادی و فشار تحریم‌ها را امتحان الهی بدانیم و در میدان جنگ اقتصادی آماده باشیم و تکلیف خود را به خوبی انجام دهیم تا از این امتحان الهی سربلند بیرون آییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری ماکو و تودیع و معارفه امام جمعه این شهرستان، اظهار داشت: دستور خداوند برای مسئولین این است که در هر مسئولیتی که هستند با خداوند ارتباط نزدیک داشته باشند، صادقانه خدمت کنند و فقط از خداوند نصرت بخواهند.

وی با بیان این که اگر قرار باشد دنیا و مسئولیت‌های آن برای کسی باقی بماند باید برای پیامبران و ائمه اطهار(ع) باقی می‌ماند، افزود: دنیا محل امتحان است و مسئولیت‌های ما در دنیا وسیله امتحان ماست و خداوند با این مسئولیت‌ها انسان را آزمایش می کند تا سره از ناسره مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امروز ما باید به سفارشات امام علی(ع) که مردم را به نصرت و یاری خدا دعوت می‌ فرمودند، عمل کنیم و در این شرایط سخت زندگی به سبک زندگی علوی نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: ما باید این اوضاع اقتصادی و فشار تحریم‌ها را امتحان الهی بدانیم و در میدان جنگ اقتصادی آماده باشیم و تکلیف خود را به خوبی انجام دهیم تا از این امتحان الهی سربلند بیرون آییم.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: وظیفه ما در این عرصه این است که میدان را برای تاخت دشمن خالی نگذاریم و آنچه در توان داریم به کار گیریم و خداوند نیز کشور را که امروز به نام امام زمان(عج) می باشد، یاری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: در طول چهل سال انقلاب اسلامی با تمامی اتفاقات از جمله جنگ و ترور، فتنه‌ها و تحریم‌ها که برای کشور ما اتفاق افتاده، کشور با اقتدار کامل ایستاده است، اگر این فشارها بر هر کشور دیگری وارد می‌شد آن را نابود می‌کرد، آنچه باعث شده  که کشور در مقابل دشمن قد علم کند ایمان به نصرت الهی است

وی در ادامه با اشاره به  به تودیع و معارفه امام جمعه ماکو، گفت: حجت الاسلام رنجبری خدمات زیادی در ماکو انجام داده‌است و بعد از چند سال با صلاحدید خود از این سمت استعفاء داد تا در سنگری دیگر به خدمت بپردازد، امیدوارم از وجود و تجربه ایشان در این شهرستان استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان اظهار کرد: حجت الاسلام هاشمی سابقه امامت جمعه در شهرستان شوط را دارد و می‌تواند در شهرستان ماکو این مسئولیت را ادامه دهد.

برپایه این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه سابق ماکو تودیع و حجت الاسلام سید محمد هاشمی، به عنوان امام جمعه جدید معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha