پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، آن را نمونه از وحدت و همبستگی مسمانان در راه حسینی دانست و گفت: امروز دشمنان و بدخواهان دین از آن حضور با عظمت و بی نظیر امت اسلامی در راهپیمایی روز اربعین هراسان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی این اداره کل، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر لزوم توجه به فرهنگ شهادت تاکید کرد.

وی با بیان این که ماندگاری دفاع مقدس بخاطر اخلاص رزمندگان اسلام و شهدا بوده است، افزود: امروز نیز اگر همان اخلاص در امور کشور ساری و جاری باشد به طور حتم مشکلات به راحتی رفع خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر این که امروز ولایت مداری، مقاومت و ایستادگی و بهرهمندی از سیره و سبک زندگی شهدا برای همه ما اصل است، خاطرنشان کرد: این کشور و انقلاب به امام زمان(عج) تعلق دارد و همه ما باید نقش سربازان این انقلاب را بدرستی ایفا کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با بیان این که فرهنگ عاشورا فرهنگ، ایثار، مقاومت، مهرورزی و استکبار ستیزی است، تصریح کرد: باید با الگو قرار دادن این فرهنگ همانند گذشته در برابر زیاده خواهی های دشمن بیاستیم.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که ملت انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی در چهار دهه اخیر با تأسی از فرهنگ عاشورا در برابر ظلم و استبداد نظام های سلطه ایستادند، بیان داشت: عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف نتیجه الگو قرار دادن فرهنگ حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود درس ایثار، ذلت ناپذیری، سازش ناپذیری و ایستادگی و مقاومت را به ملت های جهان آموخت، خاطرنشان کرد: امروز راه و مسیر عزت مندی مشخص است و امت اسلامی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی باید به فرهنگ حسینی بازگردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، آن را نمونه از وحدت و همبستگی مسمانان  دانست و افزود: امروز دشمنان و بدخواهان دین از آن حضور با عظمت و بی نظیر امت اسلامی در راهپیمایی روز اربعین هراسان هستند.

وی با بیان این که چنین اجتماع عظیمی در تاریخ بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: مسلمانان ثابت کردند که علیرغم همه تهدید های دشمن در راه و مسیر حسینی ثابت قدم هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امسال نیز باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی بهره گرفته شود، تصریح کرد: به طور حتم مشکلات و بحران ها نمی تواند مانع از خلق آن حماسه ماندگار حسینی در روز اربعین شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که هیأت های مذهبی در جهت تقویت باورهای دینی و انقلابی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی موثر هستند، افزود: در حال حاضر تقویت چنین تشکل های دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که دشمن همه توان خود را به کار گرفت تا عزاداری امسال را کمرنگ جلوه دهد، خاطرنشان کرد: به وضوح دیدیم مراسم عزاداری حسینی امسال با عزت و عظمت خاصی برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که حضور جوانان نیز در هیأت های مذهبی نسبت به سال های گذشته پررنگ تر بود، افزود: این حضور نشان دهنده عشق و علاقه جوانان به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha