جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف انقلاب همواره در رأس بوده و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز نیز روحانیت فدایی دین و انقلاب هستند و هیچ گاه خسته نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسم بزرگداشت الله آیت الله ایازی در مسجد جامع رستمکلا با اشاره به این که خداوند به بشر حجت باطنی و عقل داده است، گفت: عقل حساب گر، چراغ و داور است و هر جا عقل وجود دارد دین و حیا نیز است و هرکجا ادب و حیا نیست عقل و دین وجود ندارد.

وی با بیان این که خداوند هیچ گاه بشر را بدون هادی قرار نداده است و هیچ امتی بدون نذیر و هشدار دهنده نبوده است، افزود: هر قومی کسی را دارد که رویش های باطنی به دست او انجام شود که باطن و حقیقت، پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) بودند و یازده امام پرچمداری ظاهر و باطن را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که ائمه(ع) اکتشاف عقل دارند، ادامه داد: این بزرگان معلمی دین، احکام، عرفان و تزکیه می کنند و صاحب نظر و نفس هستند و دل های غبارگرفته را پاک می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که انبیای الهی همواره در مقابله با استکبار، ظالم، منافق، فاسد و فاجر مجاهد بودند، خاطرنشان کرد: آنها با کفار درگیر شدند و شهید شدند و تنها یحیی پیامبر نیست که در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران در ادامه سخنان خود بر ضرورت مقابله جدی با فساد در جامعه تأکید کرد و گفت: باید ریشه فساد را خشکاند و انبیاء الهی نیز با ریشه ها مقابله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که همه امور پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر هدایت بود، تصریح کرد: امروز آرم مجاهدت و مبارزه با با انحرافات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی روحانیت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به دنبال اطاعت از نفس نباشیم و اگر چنین باشد نمی توان حجاب ها را رعایت کرد و باید پا روی نفس گذاشته تا به خدا برسید هواپرستی و خداپرستي به هم نمی رسند و باید ریاضت حفظ شود.

وی با بیان این که نقش علما، نقش انبیا و ائمه اطهار(ع) است، افزود: طلاب حوزه های علمیه سربازان اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که در راس حکومت ما چهره ملکوتی، شجاع، حکیم، مدیر، مدبر و متصل به امام زمان(عج) حضور دارتد، گفت: ایشان در عرصه ها و صحنه های مختلف با تدبیر و راهنمایی کشور را در مسیر آرامش و تعالی هدایت کردند.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی علمای منطقه مازندران اشاره کرد و افزود: علمای این منطقه نظیر آیات ایازی و کوهستانی  پاک زندگی کردند و با روزنه های غیب آشنا بودند و کرامت داشتند و باطن و ظاهری داشتند که خداوند در دلهای آنان است.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که امروز افتخار ما این است که رهبری از اولیای مسلم خدا بوده و مورد عنایت است، گفت: در هر مقطعی رهنمودهای ایشان به خوبی عملی شد در آن حوزه شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم.

وی با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف انقلاب همواره در رأس بوده اند و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند، گفت: امروز نیز روحانیت فدایی دین و انقلاب هستند و هیچ گاه خسته نمی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha