جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسنی مرکز فرهنگی

حوزه/رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: طلبه موفق کسی است که از درون متون دینی، ادبیاتی را استخراج کند تا بتواند درحوزه سینما حرف برای گفتن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسنی بعد ازظهر امروز در افتتاحیه دوره تربیت مربی سواد رسانه ای  که در نگارستان اشراق و به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد، با اشاره به معنای مجاهد گفت: مسلمان و مجاهد واقعی کسی است که براساس شرایط جامعه، بتواند بهترین رفتارها را از خود بروز دهد، از وقایع و اتفاقات پیرامونی تحلیل خوبی داشته باشد و بتواند در تصمیم گیری، اولویت ها را درنظر بگیرد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: مجاهد واقعی کسی است که  اولویت را فدای علائق و سلایق نکند؛ امام راحل در شرایط سخت، اولویت سنجی کردند و قیام را انتخاب نمودند. رهبر معظم انقلاب اشاره کردند اگر من به جای بعضی افراد بودم در شرایط کنونی فضای مجازی رابرای فعالیت انتخاب می کردم.

حسنی گفت: پس عرصه تربیت سواد رسانه در شرایط کنونی بسیار مهم است. نظریه تئوری هم مهم است و با سواد رسانه ای گره خورده است؛ ولی رسانه فوق العاده مهم است چون رسانه توانسته مسیر را باز کند ونوعی حاکمیت بر افکار و عقائد داشته باشد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی  افزود: این موضوعی است که قرار است درمورد آن تعامل داشته باشید و بخوانید و فراگیرید. اگر به دنبال اثرگذاری درحوزه رسانه هستید لازم است دراین حوزه تلاش را مضاعف کرد و زحمت کشید. با شعار و چند تاکلاس نمی توان در سواد رسانه موفق شد.

حسنی گفت: با فعالیت پژوهشی، تحلیل درست و سنجیده از وقایع، مطالعه کتب های مختلف و نقد و بررسی نظرات مختلف می توان بر افکار اثر گذار شد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: طلبه موفق کسی است که از درون متون دینی، ادبیاتی را استخراج کند تا بتواند درحوزه سینما حرف برای گفتن داشته باشد.

وی عنوان کرد: الان درخیلی از موضوعات، دست طلاب و حوزه خالی است و این نوع کارگاه ها می تواند طلبه موفق در حوزه سواد رسانه ای تربیت کند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha