جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت نظارت بیشتر دولت روی بازار بیان کرد: برخی گویی در داخل کشور در وضعیت کنونی به دنبال تسویه حساب با مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با ذکر این مطلب که عدالت اجتماعی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی دارای وجهه است، گفت: شایسته سالاری از شاخصه های عدالت اجتماعی، است؛ اگر این موضوع را ملاک قراردهیم مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی افزود: توجه به حقوق نیازمندان از شاخصه های دیگر عدالت اجتماعی است؛ فقر تلخ ترین تلخی های زندگی است؛ فقر کم هم در جامعه زیاد است زیرا آسیب های بسیاری دارد؛ اگر عدالت اجتماعی محقق نشود فقر تولید می شود و مردم نیز در رنج خواهند بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، ملت ایران را ملتی عاشورایی نامید و گفت: این ملت همیشه نشان داده است که با این فرهنگ از گردنه مشکلات سخت عبور می کند و با همه سختی ها در مقابل همه مشکلات می ایستد.

وی اظهارکرد: تاریخ اسلام فراموش نکرده که اگر صلابت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت نبود و افشاگری چهره نفاق توسط این بزرگواران صورت نمی گرفت، واقعه عاشورا تحریف می شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز دفاع مقدس گفت: دنیا دست به دست هم داده بود تا این ملت و این انقلاب نوپای اسلامی را شکست دهد ولی به پشتوانه ملت و حمایت ها و ارشادات امام و مسئولان آن زمان بر دشمن غلبه کردیم.

وی افزود: در گفتاری که رهبر عزیز انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس داشتند که با حضور رزمندگان و ایثارگران و جانبازان برگزار شد، به نکات کلیدی اشاره کردند که اگر دیر اقدام کنیم و روایت گری درستی از دفاع مقدس نداشته باشیم، دشمنانی از گوشه و کنار مستندهای تحریف شده برای انقلاب و دفاع مقدس می نویسند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بیان کرد: باید با زبان درست واقعیت ها را ترجمه کنیم که روزگاری عده ای وحشی که امروز مدعی حقوق بشر هستند و تا سخنی از سلاح شیمیایی به میان می آید گوش فلک را کور می کنند آن روز سلاح شیمیایی و انواع سلاح ها را در اختیار دشمن ما قراردادند.

دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنیم

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: لازم است که نسبت به دفاع مقدس و جایگاه آن توجه لازم داشته باشیم و به نسل های آینده منتقل کنیم که روزی در چه شرایطی حضور داشتیم و اینکه بدانیم که ان روز دشمن به ما جنگ تحمیلی را تحمیل کرد و امروز جنگ اقتصادی؛ نصرت و مددهای غیبی الهی و هم تدبیر و دوراندیشی مردم و مسئولان به کمک ما خواهد آمد.

استاد حوزه با اشاره به رشادت های بی نظیر سرداران رشید اسلام بیان کرد: شهدای انقلاب از جمله شهدای روحانی از جمله شهید هاشمی نژاد از جمله بزرگانی بودند که خدمات بزرگ و فراموش نشدنی به انقلاب ارایه کردند.

وی با اشاره به سالروز تخریب حرمین شریف عسکریین(ع) گفت: دشمنان اسلام اصیل و مکتب اهل بیت(ع) این حرکت نه تنها قلوب شیعیان و مسلمانان را جریحه دار کردند بلکه قلوب همه آزادگان جهان را منقلب کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حمله تروریستی اخیر در ابتدای هفته دفاع مقدس بیان کرد: در روز 31 شهریورماه حادثه تلخی در اهواز رخ داد که شاهد جان باختن و شهادت و جانبازی عده ای از عزیزان بودیم و این حرکت قطعا با امر اربابان مزدورانی انجام شد که در منطقه زندگی می کنند و ادعا می کنند که باید جنگ را به داخل ایران بکشیم.

وی تصریح کرد: آنها مردم را به ماتم بزرگی نشاندند؛ ولی حضور پرشور مردم اهواز قهرمان در تشییع جنازه ثابت کرد که مردم ما بصیر و دوراندیش هستند؛ مردم اهواز مشکلات بسیاری را تحمل کردند ولی زمانی که می بینند دشمن در مقابل آنها است با تمام وجود به صحنه می آیند؛ به این مردم باید بابت شهدای گلگون کفنشان تسلیت گفت و بابت بصیرت آنها درود فرستاد؛پرونده این جنایت برای انتقام گیری از سوی جوانان رزمنده ما سنگین تر شد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: امروزه دنیا با دانش شناخته می شود؛ خوشبختانه کشور ما در سالهای اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است و امیدواریم این رشد متوقف نشود و دانشجویان و اساتید این مسیر را به زیبایی ادامه دهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهارکرد: موضع رئیس جمهور در سازمان ملل از موضع اقتدار بود که قابل تقدیر است، رئیس جمهور در برابر بدعهدی گفت که ما نیازی به گفت و گو نداریم، باید شاهد مواضع استوار در این خصوص در تراز نظام باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه مشکلات اقتصادی کشور را یادآورشد و گفت: در این زمینه از روسای سه قوه به خصوص قوه مجریه می خواهم که برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند، هر ساعت شاهد کاهش ارزش پول ایران هستیم و دولتمردان باید از اقتصاددانان برجسته برای برون رفت از بحران استفاده کنند.

وی ادامه داد: گرانی در جامعه غوغا می کند و شاهد هستیم که برخی در این خصوص همچون دشمن عمل می کنند و کالایی که در اختیارشان هستند را احتکار می کنند، دشمن از این وضعیت خوشحال است، برخی از مشکلات مربوط به تحریم است، اما برخی از مشکلات به داخل کشور برمی گردد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید در سیاست های اقتصادی تجدیدنظر صورت بگیرد و دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد، برخی گویی در داخل کشور در وضعیت کنونی به دنبال تسویه حساب با مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha