جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کشتن بچه ۴ ساله در حادثه تروریستی، ضعف و زبونی دشمن است،گفت:دشمنان از تقابل نظامی ناامید شدند، سراغ جنگ اقتصادی رفتند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با گرامیداشت سالگرد افتخارآفرین دفاع مقدس، اظهار کرد: آنچه در سالگرد دفاع مقدس برای ما قابل تأمل است، تنها تجدید خاطره ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دلاور و جریان‌ها و حوادث دوران دفاع مقدس نیست، یک اندیشه و اعتقاد عظیم دینی و ایمانی در این سالگرد دفاع مقدس برای ما تجدید می‌شود و آن، وعده و بشارتی است که ذات مقدس پروردگار در قرآن داده است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید « وَ لَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لا یَجِدونَ وَلِیًّا وَ لا نَصیرً»،کسانی که کفر می‌ورزند اگر با شما بجنگند، عاقبتش فرار و شکست است، طوری شکست می‌خورند که تمام عناصر و عواملی که در جهت کفر آنان را کمک می‌کردند، همه آنان برمی‌گردند علیهشان و تمام کسانی که اظهار ولایت نسبت به آنان داشتند، از این‌ها فاصله می‌گیرند، مصداق عینی این آیه شریفه قرآن برای مردم ما در این زمان، 8 سال دفاع مقدس است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: روزی که این‌ها به ما حمله کردند، انواع و اقسام جریان و جنایات را در سرزمین ما انجام دادند و شهرهای ما زیر بمب باران‌ها و موشک‌باران‌های دشمن کافر بود، بخش عظیمی از خاک ما زیر جنگ افزارهای آنان قرار داشت، کسی فکر نمی‌کرد پیروز نهایی جنگ کیست، همان روز هم ما این آیه را می‌خواندیم؛ امروز نظام ما 40 سال با قدرت در سایه رهبری الهی و دینی ادامه پیدا کرده است و دشمن کافر ما نیز این روزها در دل عذاب علیم دوزخ و جهنم به سر می‌برد و این مصداق عینی این آیه است.

صرف مسلمان بودن دلیل بر پیروزی نیست

وی با تأکید بر این‌که مسلمان بودن برای پیروزی بر دشمن کافی نیست، ادامه داد: آیا در همه حال اینطور است؟ نه! شرایط فرق می‌کند، آنجا که مردمی با اخلاص، هستی‌شان را کف دست بگیرند، در دفاع از دین و اسلام اقدام کنند، مصداق این آیه قرآن محقق می‌شود اما اگر اینچنین نشد، بنا نیست در هر جنگ و نبردی چون اسم ما مسلمان هست، پیروز شویم، در طول تاریخ این همه شکست‌های فاحش به جوامع اسلامی وارد شده، قتل عام‌ها، خونریزی‌ها و سفاکی‌های بیرحمانه مثل مغول بر آنان مسلط شده با این که آنان مسلمان بودند و طرف مقابل کافر اما چرا در 8 سال دفاع مقدس ما این امتیاز را داشتیم؟

آیت‌الله علم‌الهدی، داشتن ایمان و اخلاص را دو شرط پیروزی بر دشمن دانست و یادآور شد: به خاطر این است که ایمان ما، اخلاص ما، عزیزان رزمنده ما با قدرت ایمان و اخلاص در عرصه دفاع و فداکاری، مخلصانه وارد شدند، آیه قرآن « وَ لَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لا یَجِدونَ وَلِیًّا وَ لا نَصیرً» درباره ما مصداق پیدا کرد، الان نیز همینطور است، دشمن که همان دشمن است، دشمنی‌اش از آن روز شدیدتر است اما 8 سال دفاع مقدس جریانی را در جامعه ما و مقاومت نسل ما رقم زده و قدرتی از مردم ما در نمایش دشمن گذاشته که هنوز جرأت تهاجم نظامی به ما ندارد.

کشتن بچه 4 ساله، ضعف و زبونی دشمن است 

وی با بیان این‌که ضعف و ناتوانی دشمن باعث به خون کشیدن زنان و کودکان است، گفت: با توطئه‌های دیگر به سراغ ما آمده، یک مشت جانورهای درنده خوی شکم‌پرست شهوت‌پرور را با پول گول بزند، این‌ها در اهواز در روز سالگرد افتخار دفاع مقدس، مرد و زن بی‌گناه و بی‌دفاع را به خاک و خون بکشد، قدرت رزمیدن ندارند، در مصاف نیروهای مسلح رزمنده ما، ارتش و سپاه که نمی‌توانند قرار بگیرند، زن و مردی که برای تماشا آمدند را به خاک و خون می‌کشند، بچه 4 ساله می‌کشند؛ این نهایت ضعف و زبونی دشمن است، بی‌دینی و بی‌ایمانی، یک بشر را تا کجا درنده می‌کند که وقتی در مصاف یک نیروی رزمنده قدرت ندارد، سراغ بچه 4 ساله برود و او را به خاک و خون بکشد، این در حقیقت ضعف و زبونی دشمن ماست که به خاطر ناتوانی به این وسایل متوسل می‌شود.

تبادل مالی تروریست‌ها در کشورهای وابسته به FATF 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به حمایت‌های مالی و رسانه از تروریست‌ها از سوی کشورهای مدعی دموکراسی اشاره و اظهار کرد: عزیزان ما باید چشمشان را باز کنند، مسؤولان، کارگزاران، مدیران و فرماندهان ما باید قضیه را ببینند، این‌هایی که زن و بچه کشتند، بچه 4 ساله کشتند، دیگر در صدق تروریست حتی در سازمان ملل و شورای امنیت هم که در طول قدرت‌های استکباری هستند نیز مجبور شدند تصویب کنند عملیات، عملیات تروریستی است، این تروریست‌هایی که این عملیات را انجام دادند، به هرکدامشان 200 هزار دلار وعده داده بودند، این دستگاه ارتباط مالی، جریان تبدیل و تبادل مالی مگر در آن بانک‌هایی صورت نگرفته است که در کشورهای وابسته به FATF هستند؟ دولت‌هایی که با کمال وقاحت و ادعای دموکراسی، این جریان تروریستی را تأیید کردند و رسانه‌ها و کشورشان را در اختیار آنان قرار دادند، مگر اعضای کنوانسیون مبارزه مالی با تروریسم یا منع پشتیبانی مالی از تروریسم نبودند؟ اعضای همین کنوانسیون بودند، چرا خلاف عمل کردند؟ 

از تقابل نظامی ناامید شدند، سراغ جنگ اقتصادی رفتند 

وی ادامه داد: نمایندگان ما در مجلس بفهمند دارند چه چیز را تصویب می‌کنند و به چه چیز تن می‌دهند، این ملت را در قالب چه جریان و چاره‌ای می‌اندازند که بیایند این کنوانسیون را به اصطلاح تصویب کنند، بشویم عضو کنوانسیونی که پول می‌گیرند برای این که در مملکت ما آدم بکشند و وابستگان همین کنوانسیون راه را برای آنان باز می‌کنند، آیا فردا نخواهند توانست از همین راه، جلوی آزادی‌های ما را بگیرند؟

انتقاد از بی تفاوتی وزارت ارتباطات به جنگ اقتصادی در فضای مجازی 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی، حداقلش خیانت به خون شهدای اهواز است، نمایندگان بدانند چه چیزی تصویب می‌کنند؛ دشمن از هر تقابل با ما کاملأ ناامید،عاجز و ناتوان است، دچار ضعف و زبونی شده و به سراغ جنگ اقتصادی با ما آمده است؛ این که شب چهارشنبه، نصف شب در یک جریان رسانه‌ای فضای مجازی اعلام شود دلار 18 هزار تومان در حالی که همه بازارها بسته‌اند و روز بعد نرخ دلار بشود در بازار کشور، مقصرش کیست؟ وزارت ارتباطاتی که می‌بیند آمریکا در جنگ اقتصادی اینطور بی‌باکانه به میدان می‌آید به وسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، آیا رسالت و مسؤولیت ندارد این فضای مجازی را کنترل کند و این شبکه‌های اجتماعی را قطع کند؟

وی یادآور شد: روزی که لشکر بعثی کافر به ما حمله کرد، بچه‌های ما، جوانان و نوجوانان، بچه‌های دبیرستانی و راهنمایی ریختند دم جبهه تا جلوی دشمن را بگیرند، وقتی از راه فضای مجازی می‌خواهد در جنگ اقتصادی پیاده نظام آمریکا را اینطور وارد کند، وزارت ارتباطات ما نباید جلویش را بگیرد؟ جریان‌های کارگزاری ما نباید جلویش را بگیرد؟ این که در فاصله 24 ساعت، بیش از 2 هزار تومان به قیمت ارز اضافه شود و پول ملی ما سقوط کند، هنوز یک سال نشده 375 برابر ارزش پول ما سقوط کرده، این حمله آمریکا نیست؟ جنگ و مقابله دشمن نیست؟ چرا کارگزاران در مقابلش ساکت‌اند؟

اعتماد مردم به اقتصاد کشور را بازگردانید 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نبود طرح و برنامه برای حل مشکلات اقتصادی را یکی از نگرانی‌های مردم بیان کرد و گفت: آنچه مردم ما را اذیت می‌کند، طرح نداشتن و برنامه نداشتن دستگاه‌های ما چه مجلس، چه دولت و چه قوه قضاییه در مقابل این تهاجم دشمن است، این مردم ما را ناراحت کرده، اگر طرح و برنامه دارید به مردم بگویید تا مردم آرامش پیدا کنند؛ مردمی که دلارها را بردند در خانه و در تشک و لحاف پنهان کردند، چرا این کار را کردند؟ چون به دستگاه اقتصادی و جریان اقتصادی کشور اعتماد ندارند، این فکر را نکردید اعتماد مردم را جلب کنید و این نقدینگی به چرخه اقتصاد کشور بازگردد و از این وضع نجات پیدا کنیم. بانک مرکز مسؤول نیست؟ مدیران اقتصادی مسؤول نیستند در چنین موقعیتی؟

وی اضافه کرد: این که در یک روز یک مرتبه دو سه هزار تومان بر قیمت ارز افزوده شود و ارزش پول ملی کاهش پیدا کند، آدم را یاد سال 59، 60 می‌اندازد که ظرف دو ساعت لشکر بعثی کافر تا 70 کیلیومتر پیشروی کردند، رئیس جمهور خائن آن روز بنی صدر ملعون گفت زمین می‌دهیم، زمان می‌خریم، با این حرف مضخرف روبرو شدیم؛ کم کم به یاد آن روز می‌افتیم، چرا عزیزان کارگزار ما که همه‌شان آدم‌های خوبی هستند، در برابر این قضیه بی‌تفاوتند، ول کردند، عادی شده کاهش ارزش پولی ملی ما و عادی شده بالارفتن قیمت ارز. 

بی‌برنامگی مسؤولان و بی اعتمادی به اقتصاد، دو نگرانی مردم

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز مردم ما نگران دو چیز هستند، مسؤولان موظفند این دو نگرانی را از مردم برطرف کنند؛ نگرانی اول مردم این است که آیا در مقابل این جریان و تهاجم اقتصادی دشمن، طرح و برنامه‌ای وجود دارد در مقابل این سیل عظیمی در کاهش ارز پول ملی وجود دارد یا طرح و برنامه‌ای نیست؟ نگرانی دوم این‌که به چرخه اقتصادی کشور اعتماد ندارد، چرا اعتماد ندارند، این چرخه قفل می‌کند اگر این بی‌اعتمادی ادامه داشته باشد، تا کی مردم باید به چرخه اقتصادی بی اعتماد باشند؟ 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری امر فرمودند نمایندگان قوای سه گانه شورا داشته باشند، بنشینند و این معضلات را در شورای سه قوه حل کنند؛ خود شما گفتید 18 میلیارد دلار ارز صادرات وارد کشور شد، به جای این که به سامانه نیما وارد کنند و در بازار ثانویه ارائه شود، 18 میلیارد دلار را بالا کشیدند و خودش را در بازار نشان داد که ارز بشود 18 هزار تومان؛ یک عده دلار دولتی گرفتند و جنس وارد نکردند، این ارز کجا رفت؟ خودش را در این توطئه نشان داد تا 4200 تومان را به 18 هزار تومان برای خودشان مبدل کنند این وضع را ایجاد کردند، این کار نه کار اجنه زیر زمین بود و نه فرشته‌های آسمان! کار همین آدم‌های سودجوی منفعت‌طلبی بود که شدند پیاده نظام آمریکا در جنگ با نظام و انقلاب ما، چرا جلوگیری نشد؟ 

عضو مجلس خبرگان با انتقاد از بی‌تحرکی در مقابله با سودجویی شرکت‌های خصولتی از ارز دولتی، گفت: 18 میلیارد دلاری که می‌گویید عمدتأ شرکت‌های خصولتی با مدیران مشخص وارد کردند، چرا تحت تعقیب قرار نگرفتند؟ چرا دلارها از این‌ها گرفته نشد؟ چرا در بازار ثانویه نیامد؟ این نیست که مشکل ما قابل حل نیست، این‌ها مشکلات عارضی است که بر ما عارض می‌شود و دستگاه‌های ما متأسفانه در انجام عمل، تقابل و حرکت دارند فلج می‌شوند، دیگر تماشاچی بودن نیست، فلج شدن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha