سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سکولاریسم

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: متولیان فرهنگی و دینی در کشور به ویژه روحانیون و طلاب باید با علم، برهان و منطق در برابر تفکر سکولاریسم قرار بگیرند و منحط بودن این جریان فکری را برای جامعه اسلامی روشن کنند.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل و اهداف در بحث تربیت طلاب و روحانیون دینی، تلاش برای احیای اسلام ناب محمدی (ص) است، لذا امروز دنیای اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند داشتن علما و روحانیون عالم و آشنا با مسایل دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون امروز سربازان جنگ نرم در مقابل هجمه های دشمنان محسوب می شوند، گفت: امروز دشمن از هر وسیله و امکاناتی برای ایجاد شکاف در جامعه اسلام و پیاده کردن برنامه های فرهنگی خود که هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، استفاده می کند، لذا روحانیون و علمای دینی باید سنگرهای دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی را خالی نکنند و اجازه ندهند که اجتماع مسلمین به سمت استحاله فرهنگی و دینی برود.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه نباید شکاف و فاصله بین سطوح مختلف اجتماع و روحانیت وجود داشته باشد، اظهار کرد: ایجاد رخنه در مدارس علمیه و در مقابل القاء حس ناامیدی و نیز تلقین احساس جدایی دین از سیاست از برنامه های فرهنگی و عقیدتی بلندمدت دشمنان اسلام است که متاسفانه در برخی از کشورهای اسلامی شاهد این وضعیت هستیم.

ماموستا ایزدی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مبارزه با این فتنه یعنی جدایی دین از سیاست بود. امام راحل با انقلاب خود نشان دادند که اسلام دینی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... است.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت با اشاره بر اینکه موضوع سکولار با اسلام از بنیاد در تضاد است، گفت: تفکر منحط سکولار به دنبال به حاشیه راندن دین اسلام است و تعریفش از دین این است که دین مسئله و مقوله ای فردی بوده و نه اجتماعی، لذا اکنون در کشورهای غربی به عینه می بینم که دین هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و همین نقصیه باعث به وجود آمدن مشکلات روحی، اخلاقی و... در این گونه جوامع شده است.

وی با تاکید بر اینکه در داخل کشور، کسانی هستند که بر طبل جدایی دین از سیاست می کوبند، افزود: متاسفانه برخی از فریب خوردگان داخلی و منورالفکران کشور بر این باورند که با جدایی دین از سیاست بهتر می توان کشور را مدیریت و اداره نمود، در حالی که پایه کشورداری و حکومت بدون دین، ستون هایی لرزان است که هر آن انتظار فرو ریختنش دور از باور نیست.

ماموستا ایزدی در پایان گفت: متولیان فرهنگی و دینی در کشور به ویژه روحانیون و طلاب باید با علم، برهان و منطق در برابر تفکر سکولاریسم قرار بگیرند و منحط بودن این جریان فکری را برای جامعه اسلامی روشن کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha