پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رجب زاده

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند گفت: ۱۶۰ مبلغ دینی در ایام محرم در این شهرستان به تبلیغ پرداختند که بیش از ۱۰ هزار سخنرانی ایراد شد. این برنامه ها تا پایان ماه صفر ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مظفر رجب زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند، با اشاره به برگزاری مراسم و برنامه های ویژه محرم در این شهرستان، گفت: چندین مراسم محوری در ایام محرم در سطح شهرستان مرند برگزار شد که از جمله آن ها مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) مرند، برگزاری همایش «احلی من العسل» ویژه دانش آموزان و هیات مذهبی رزمندگان اسلام بود.

وی افزود: هم اکنون 360 هیئت مذهبی ثبت شده در شهرستان مرند فعالیت می کنند که پیش از آغاز محرم، کارگاه آموزشی ویژه هیئات مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام رجب زاده با بیان اینکه همایش طلایه داران تبلیغ با حضور آیت الله خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری ویژه مبلغان برگزار شد، اظهار داشت: 160 مبلغ دینی در ایام محرم به تبلیغ پرداختند که بیش از 10 هزار سخنرانی ایراد شد، این برنامه ها تا پایان ماه صفر در شهرستان مرند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی آسیب های عزاداری گفت: استفاده از آلات موسیقی در برخی هیئات مشاهده شد و به علت تبلیغ این آلات موسیقی در هیئات مذهبی در رسانه ملی، موثر واقع نشد.

حجت الاسلام رجب زاده بر ضرورت فرهنگ سازی برای اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا تنها در 30 درصد هیئات مذهبی و دسته های عزاداری شهرستان مرند اقامه شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند در پایان با اشاره به برپایی موکب اربعین خاطرنشان کرد: نذورات مردمی جهت برپایی موکب اربعین شهرستان مرند در حال انجام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha