جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغ با دانش آموزان آثار فرهنگی و تربیتی بسیار بالایی دارد، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید بیش از پیش از توان و ظرفیت مبلغان دینی در سطح مدارس بهره گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مبلغان طرح امین مدارس ساری با اشاره به اهمیت تقویت ترویج و گسترش مبانی دینی در مدارس گفت: در حال حاضر مدارس خط مقدم فعالیت های تبلیغی روحانیت است.

وی با بیان این که امروز دانش آموزان و نسل جوان ما در معرض هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان قرار دارند، افزود: حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس و تقویت ارتباط با دانش آموزان می تواند مانع از اثرگذاری این هجمه ها در آنها شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که آموزش و پرورش از ظرفیت بالای علمی، تبلیغی و فرهنگی حوزه های علمیه نباید غافل باشد، خاطرنشان کرد: این مرکز مهم علمی و دینی کشور بهترین و مطمئن ترین پشتوانه برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دفاع از دین و ارزش های معنوی همواره مهم ترین دغدغه روحانیت بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز تنها قشری که می تواند در کنار فعالیت های آموزشی، در جهت آگاهی بخشی دانش آموزان و همچنین کاهش احتمال آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان این قشر گام بردارد روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اثرگذاری حضور مبلغان دینی در سطح مدارس کاملاً مشهود است، خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر دانش آموزان هیچ آشنایی و آگاهی با هجمه ها و توطئه های دشمنان ندارند و به همین دلیل فریب ظاهر آنها را می خورند.

حجت الاسلام صادقی از فعالیت حدود 200 مبلغ طرح امین در مدارس مازندران خبر داد و تصریح کرد: همه تلاش ما افزایش حضور مبلغان دینی در مدارس استان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید همزمان با سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را به طور جدی در مدارس آغاز کنند، خاطرنشان کرد: باید برنامه هایی که در مدارس اجرایی می شود دارای محتوا و اثرگذاری بالایی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که های برنامه های فرهنگی و تربیتی در مدارس باید موجب تقویت باورهای دینی و مذهبی دانش آموزان شود، افزود: به طور حتم حضور مبلغان دینی در مدارس و اجرای برنامه های مدون و مستمر فرهنگی و تربیتی موجب واکسینه شدن دانش آموزان در برابر هجمه های فرهنگی می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه به دلیل گستردگی تعداد مدارس استان پاسخگوی نیازهای همه این مدارس نیستیم، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن بسترهای لازم می توانیم مبلغان بیشتری را به مدارس استان اعزام کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغ با دانش آموزان آثار فرهنگی و تربیتی بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت باید بیش از پیش از توان و ظرفیت مبلغان دینی در سطح مدارس بهره گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha