پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۰ موکب در استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) ثبت نام کرده اند که پس از بررسی درخواست‌ها و تایید صلاحیت متقاضیان، مجوز برپایی موکب صادر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سعید خورشیدی در نشستی با مدیر حوزه علمیه قزوین، ضمن قدردانی از فعالیت های ارزشمند حوزه استان در مراسم اربعین حسینی، گفت: تیم رسانه ای و فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین در اربعین سال گذشته به خوبی توانست برنامه های تبلیغی و فرهنگی روحانیون و مبلغین در برخی از موکب ها را به خوبی پوشش رسانه ای و انعکاس دهد.

رئیس ستاد اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد: در اربعین سال گذشته 52 موکب از استان خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را به عهده داشتند که از این تعداد 6 موکب در داخل ایران و  بقیه در عراق برپا شدند.

وی اظهار کرد: تاکنون 50 موکب در استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) ثبت نام کرده اند که پس از بررسی درخواست‌ها و تایید صلاحیت متقاضیان، مجوز برپایی موکب صادر می‌شود.

خورشیدی بیان کرد:  این موکب‌ها پس از برپایی در بخش‌های اسکان، پذیرایی، خدمات فرهنگی و پزشکی و ... به زائران اربعین حسینی(ع) خدمت رسانی خواهند کرد.

 رئیس ستاد اربعین حسینی استان قزوین بیان کرد: تیم‌های بازرسی بر نحوه فعالیت و خدمات رسانی موکب‌ها نظارت خواهند کرد.

وی یادآور شد: امروز دشمنان در تلاش هستند که فرهنگ حضور بی نظیبر ملت ایران در مراسم اربعین حسینی را کمرنگ کنند، لذا رسالت اصلی روحانیون این است که اهداف اربعین  را در منابر به خوبی برای آحاد مردم تبیین نمایند.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این نشست گزارشی از اعزام طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین به سفر معنوی اربعین ارائه داد و بر ضرورت خدمت رسانی مطلووب به زائران تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha