پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب مسئله محصولات تراریخته در ایران

حوزه/ کتاب «مسئله محصولات تراریخته در ایران» به قلم حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین از سوی انتشارات آوای جنوب در یک هزار نسخه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «مسئله محصولات تراریخته در ایران» به قلم حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین از سوی انتشارات آوای جنوب در یک هزار نسخه منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در مقدمه این کتاب آمده است:

استاد شهید مطهری به عنوان معلّم انقاب اسلامی ایران دهها جلد کتاب از خود به یادگار  گذاشت. از میان همه آثار ایشان دو کتاب با عنوان "مسئله" به زیور چاپ آراسته شد؛ "مسئله شناخت" و "مسئله حجاب". این بدین معناست که هر موضوعِ هر چند مهمی، مسئله ی جامعه نیست. موضوعی را می توان مسئله ی جامعه نامید که جزء با اهمیّت ترین پدیده برای اکثریت مردم باشد.

امروزه تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته ) تغییریافته ژنتیکی (و پیامدهای آن به یکی از مسائل مردم و نظام جمهوری اسالمی ایران تبدیل شده است و این مسئله ی حیاتی به نوبه خود، ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و زیست فنآوری را به همراه دارد. اینجانب به عنوان یک روحانی هرگز در صدد ورود به "چیستی" دستکاری ژنتیکیِ محصوالت کشاورزی و دامی و مداخله در حیطه ی تخصصی مهندسین ژنتیک نبوده و نیستم، بلکه در همه ی نوشته ها، سخنرانی ها و مصاحبه هایی که داشته ام درصدد بوده ام، از زوایای گوناگون، "چرایی" استفاده از این محصولات مدرن را به نقد کشیده و عوارض حتمی و احتمالی استفاده از این محصوالت و رویکرد احتیاطی را گوشزد کنم.

گفتنی است، این کتاب در سه فصل دست نوشته ها، مصاحبه ها و سخنرانی ها و با موضوعاتی همچون: «راهبرد رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت مطلق کشت محصولات تراریخته»، «متن صریح فتوای علما در زمینه تراریخته چیست؟»، «موضع مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره محصولات تراریخته»، «سابقه مخالفت مسئولان نظام با رهاسازی تراریخته از دیروز تا امروز»، «پیشینه تأسیس بنیاد راکفلر»، «تعریف ساده تراریخته»، «عوامل مؤثر در بحران آب در کشور»، «تولید بی رویه گوشت گاو به روش صنعتی» و ... به رشته تحریر درآمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha