پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت : این ظلم به امام حسین(ع) است که خواهران ما در مجالس عزاداری با بد حجابی حضور یابند، زیرا این گونه حضور یافتن ها نیزه ای است بر پیکره پیامی که سید الشهدا(ع) برای مومنان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که می فرمایند " انّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَدا" شهادت امام حسین علیه‌السلام یک داغ سوزانی است در دل مؤمنین، که هرگز به سردی نمی‌گراید (و هرگز از بین نخواهد رفت)، اظهار کرد: امتیاز پیامبر اسلام(ص) در این است که یک جمله می فرمودند، اما پیام های بسیاری از آن استخراج می شود.

وی با بیان این که حضرت محمد مصطفی(ص) در این حدیث، شهادت امام حسین(ع) که قرار است 50 سال بعد به وقوع بپیوندد، را به امت منتقل می کنند، ادامه داد: در طول تاریخ تعداد زیادی از افراد مخلص شهید شده اند، اما تنها شهادت امام حسین(ع) بود که آتشی عظیم بر دل های مردم انداخت که بعد از 1400 سال، هنوز مردم به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که هر چه زمان می گذرد، حرارت عشق مومنان به اباعبدالله الحسین(ع) بیشتر و  بر صف عشاق امام افزوده می شود، افزود: طبق روایات اگر کسی قطره ی اشکی از گونه اش تنها برای امام حسین(ع) جاری شود، اهل بهشت است.  همچنین ائمه می فرمایند " هر کسی درباره فضایل ما بیت شعری بر زبان بیاورد، قسمتی از بهشت نصیب او می شود."

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: حقیقت جریان عاشورا این است که یزید تصمیم گرفت ریشه شیعه و اسلام را از زمین برکند، تا هیچ نسلی از پیغمبر باقی نماند، اما حکمت خداوند در این بود که دو نفر یعنی حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) زنده بمانند تا پیام عاشورا را به عالم برسانند. با خطبه های زینب کبری(س) نه تنها عاشورا فراموش نشد، بلکه آنچنان درخششی گرفت که نورش همه ی جهان را در بر گرفت

وی با بیان اینکه باید در تمامی کارهایمان اخلاص حرف اول را بزند و تنها باید برای رضای خدا کار کنیم، گفت: باید واقعیت جریاناتی که ظهر عاشورا بر امام حسین(ع) گذشت، را بدون هیچ کم و کاستی با توجه به کتاب های معتبر بیان کنیم.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان این که در ماه محرم و صفر باید واجبات را بر مستحبات مقدم دانست، زیرا نباید برای عزاداری امام حسین(ع) نماز انسان قضا شود، اظهار کرد: این ظلم به امام حسین(ع) است که خواهران ما در مجالس عزاداری با بد حجابی حضور یابند، زیرا این گونه حضور یافتن ها نیزه ای است بر پیکره پیامی که سید الشهدا(ع) برای مومنان داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که یکی از میوه های مکتب عاشورای امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی ایران است که باید ادامه پیدا کند، تا در تمامی کشورهای اسلامی، حکومت حسینی بر پا شود، گفت: در میان کشورهای اسلامی، تنها جمهوری اسلامی ایران است که قانون اساسی آن بر اساس قرآن تنظیم شده است، لذا ما نه تنها در ایران بلکه در تمامی نقاط جهان وظیفه داریم که زمینه های تشکیل حکومت حضرت صاحب زمان(ع) را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر این که امروز در سراسر جهان نام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر سر زبان هاست و این به برکت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود دشمنان اسلام اند، اما باید همه بدانند با تمام این جنایات و نقشه هایی که ریخته می شود، این کشور ها هیچ غلطی نمی تواند بکنند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در جریانات عراق و سوریه آمار کشته ها به یک میلیون و 200 هزار کشته رسیده بود که سپاه پاسداران با دخالت در آن توانست جلوی بیشتر شدن آن را بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی جلوی گسترش و نفوذ داعشی ها در عراق را نمی گرفت، اکنون باید با این وحشی ها در تهران و مشهد مبارزه می کردیم، اما متأسفانه در جامعه ما کسانی هستند که چشم خود را در برابر این حقایق بسته اند و انقلاب و نظام را قبول ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه داعشی ها آنقدر سنگ دل بودند که با سرهای مسلمانان فوتبال بازی می کردند، تصریح کرد: باید به این موضوع به صورت واقع بینانه نگاه کرد که اگر مدافعان حرم نبودند، امروز جامعه و کشور در چه وضعیتی قرار داشت؟

وی در بخش پایانی سخنان خود به شرایط اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و گفت: گرانی کنونی تنها به خاطر توطئه‌های دشمن است، که باعث شده مردم به مغازه ها هجوم ببرند و برای خرید بیش از نیاز خود اقدام کنند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور یادآور شد: مردم با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند جلوی توطئه های دشمنان را بگیرند و نقشه های شومشان را بار دیگر خنثی کنند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha