شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موذن هندی با استفاده از بلندگوی مسجد، جان مردم را نجات داد

حوزه/ یک مؤذن جوان هندی که صبح زود از تصادف تانکر گاز در جاده و نشت شدید گاز مطلع می شود، با استفاده از بلندگوی مسجد به مردم خبر داده و از آنان می خواهد از لوازم الکتریکی استفاده نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از news18، یک مؤذن هندی از ایالت کرالا با استفاده از بلندگوی مسجد، جان مردم شهر را نجات داد.

محمد علی چوناری، موذن 30 ساله مسجد جامع پانامبارا مشغول به کار بود در ساعت 2:35 صبح پس از شنیدن صدای بلندی از خواب بیدار شد و به دنبال آن بوی نشت گاز به مشامش رسید. او که احتمال آتش سوزی را می داد همراه با آب به محل صدا رفت.

وی در این باره می گوید: زمانی که به آن نقطه رسیدم مشاهده کردم که یک تانکر بزرگ گاز واژگون شده و بوی شدید گاز به مشام می رسد. راننده که پشتش آسیب دیده بود سعی داشت کامیون را خاموش کند، اما گاز به سرعت در حال نشت بود و این کار مدتی به طول انجامید.

علی سعی نمود از رانندگان عبوری کمک بگیرد اما هر کس که متوجه می شد تانکر گاز واژگون شده و از خطر آن مطلع می شد حاضر نبود در آن منطقه توقف کند، به ویژه اینکه تانکر گاز در یک منطقه پایین سقوط کرده بود و قابل رویت نبود.

علی افزود: هنگامی که به مسجد رسیدم با استفاده از بلندگوی مسجد به مردمی که در نزدیکی مسجد زندگی می کردند درباره استفاده از وسایل برقی هشدار دادم. از آنجایی که منبع تغذیه در ناحیه قطع شده بود، از ساکنین خواستم از انواع وسایل برقی و الکتریکی در خانه هایشان به ویژه سیستم های برق پشتیبان استفاده نکنند.

گفتنی است عملیات اطفای حریق و نجات پس از رسیدن پلیس به منطقه آغاز شد و راننده به بیمارستان منتقل گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha