جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوفرستی

حوزه/مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ثبت نام از زائران اربعین از روز پنجشنبه پنجم مهرماه آغاز شده است، گفت: مرز چزابه و مهران مرز خروج زائران اربعین حسینی در خراسان‌جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ثبت نام از زائران اربعین از روز پنجشنبه پنجم مهرماه آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir جهت ثبت نام اقدام کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی که در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها فعال شدند جهت ثبت نام اقدام نمایند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان هزینه‌های صدور ویزا، بیمه و خدمات درمانی، تصریح کرد: هزینه‌ای که زائران باید پرداخت کنند سر جمع 377 هزار و 700 تومان است که از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌شود.

نوفرستی با اشاره به  فعالیت 33 دفتر خدمات زیارتی در سراسر خراسان جنوبی ،خاطرنشان کرد: همچنین هشت دفتر زیارتی موقت در شهرهای آیسک، سه قلعه، مود، درح، عشق آباد، دیهوک، آرین شهر و خضری دشت بیاض طی این مدت فعال هستند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کنسول‌گری موقت عراق در بیرجند ،عنوان کرد: کنسول موقت عراق از دو روز پیش در استان مستقر و شروع به فعالیت کرده لذا زائران به محض اینکه در سامانه ثبت‌نام و مرز خروجی را تعیین کردند پاسپورت را به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی محل زندگی خود تحویل و بعد از دو روز ویزا به دست آن‌ها خواهد رسید.

مدیرحج و زیارت خراسان‌جنوبی اعلام کرد: مرز چزابه و مهران، مرز خروج زائران اربعین حسینی در خراسان‌جنوبی است که شهروندان باید در اسرع وقت برای صدور گذرنامه اقدام  و به روزهای آخر موکول نکنند.

نوفرستی با اشاره به نحوه دریافت هزینه های ثبت نام تاکید کرد: تمام هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام زائران اربعین از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از درگاه کارتخوان صورت می‌گیرد و هیچ وجه نقدی تحت هیچ عنوانی نباید از زائران اخذ شود و اگر مواردی مشاهده شد خلاف است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اعزام زائران به مرز و تهیه وسایل نقلیه بر عهده خود زائر است، تبیین کرد: زائران از همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی خودداری کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی مدت مجاز اقامت زائران اربعین را یک ماه اعلام و مطرح کرد: امسال هیچ فردی بدون روادید اجازه ورود به کشور عراق را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha