پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم هفته دفاع مقدس در سفارت ایران در پاکستان برگزار شد

حوزه/با حضور ژنرال شاهد بیگ میرزا از فرماندهان ارشد ارتش پاکستان و فرمانده پیشین نیروهای ارتش در شهر کراچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، شهریار خان آفریدی وزیر مشاور در امور کشور و سیدذوالفقار عباس بخاری دستیار ویژه عمران خان وزیر امور مذهبی پاکستان و شخصیت های دیگر سیاسی و نظامی ایران و پاکستان مراسم هفته وحدت برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، با حضور ژنرال شاهد بیگ میرزا از فرماندهان ارشد ارتش پاکستان و فرمانده پیشین نیروهای ارتش در شهر کراچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، شهریار خان آفریدی وزیر مشاور در امور کشور و سیدذوالفقار عباس بخاری دستیار ویژه عمران خان وزیر امور مذهبی پاکستان دارای موقعیت وزیر دولت فدرال و «نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان به عنوان عالی ترین نماینده دولت و شخصیت های دیگر سیاسی و نظامی ایران و پاکستان مراسم هفته دفاع مقدس برگزار شد.

«ناصر خان جنجوعه» مشاور پیشین امنیت ملی پاکستان، «خواجه محمد آصف» وزیر پیشین امور خارجه این کشور و «رحمان ملک» وزیر پیشین امور کشور پاکستان در دولت آصف علی زرداری، «سیدنیرخان بخاری» رئیس پیشن مجلس سنای پاکستان و خانم «فردوس عاشق اعوان» وزیر امور اطلاع رسانی پاکستان نیز در این آیین حضور داشتند تا مراتب تبریک خود را به مناسبت هفته دفاع مقدس به ملت و دولت ایران اعلام کنند.

میهمانان حاضر در مراسم هفته دفاع مقدس جمهوری اسلامی را به سفیر و وابسته نظامی ایران در پاکستان تبریک گفتند.

حاضران در این مراسم به احترام شهدا و مجروحان حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز یک دقیقه سکوت کرده و برای جان باختگان این اقدام تروریستی فاتحه قرائت کردند.

در این مراسم همچنین کیک دوستی 71 سالگی دوستی ایران و پاکستان نیز با حضور حاضران بریده شد.

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در سخنانی در این آیین با گرامی داشت یاد و خاطره دفاع قهرمانانه مردم ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی رژیم بعث عراق به رهبری «صدام حسین»، گفت:مردم ایران در هفته دفاع مقدس، ایثار، از خودگذشتگی رزمندگان و مردم خود را گرامی می دارند.

«مهدی هنردوست» افزود:دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران قصد داشتند ایران را با راه اندازی جنگ تمام عیار نابود کنند، اما توطئه آنها با مقاومت شجاعانه نیروهای مسلح ایران و مردم، شکست خورد.

هنردوست در خصوص حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز نیز، با بیان شهادت 25 شهروند و نیروی نظامی و زخمی شدن بیش از 60 تن گفت:تروریسم از یک پدیده منطقه ای به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و همه کشورها باید برای مقابله با این بلا و تهدیدات تروریستی، متحد شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین با بیان دستاوردهای همکاری بین ایران و پاکستان طی سال های گذشته، گفت: حجم تجارت میان دو کشور از 500 میلیون دلار در دو سال گذشته به 1.3 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است.

هنردوست همکاری دو کشور در دیگر زمینه های همکاری دوجانبه به ویژه دفاعی را یادآور شد و گفت: طی یک سال گذشته فرماندهان ارشد نظامی دو کشور برای گسترش تعاملات، به کشور مقابل سفر کرده اند.

وی آینده روابط ایران و پاکستان را روشن و پر امید خواند و ابراز امیدواری کرد این تعاملات بیش از گذشته گسترش یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین با اشاره برگزاری هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با بیان فرازهایی از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مجمع، گفت: ایران بدون در نظر گرفتن خروج آمریکا از توافق هسته ای(JCPOA) در ان باقی خواد ماند.

هنردوست تصریح کرد: این توافق پس از مذاکرات طولانی دیپلمات ها به دست آمد و باید مورد احترام قرار گیرد.

روز شنبه 22 سپتامبر (سی و یکم شهریور)، مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و آغاز هفته دفاع مقدس است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 شهریورماه سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با حمایت گسترده غربی ها و به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

تجربه دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد با وجود همه تنگناها، فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، میتوان با عزم راسخ و توکل بر خداوند متعال، در برابر زورگویی قدرتهای جهانی ایستاد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha