سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) ، تلاش به منظور ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان برشمرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که تبلیغ برای حوزویان و در مسیر اصلاح و هدایت جامعه در همه عرصه ها و ابعاد خود دارای اهمیت بالایی است، اظهار داشت: تبلیغ وظیفه و شأن انبیای الهی است و حوزویان نیز در تداوم همان رسالت الهی خود را ملزم به این مساله می دانند، ضمن آن که اساساً پیام رسانی یکی از مهم ترین کارهایی است که در آموزه های دینی ما وجود دارد

وی افزود: از این حیث آموزش و پرورش مبلغین چه در حوزه های علمیه برادران و چه خواهران جزو وظایف جدی ماست و ما در این راستا باید از شیوه های مختلف استفاده کنیم، کما این که جبهه مقابل نیز از شیوه های گوناگون بهره می برد.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین با بیان این که در امر تبلیغ باید از ظرفیت رسانه های نوین نیز نهایت استفاده را کرد، گفت: البته باید توجه داشت که منظور از مهارت های نوین تبلیغی صرفاً نوع ابزار نیست بلکه منظور شناخت و بهره برداری حداکثری از ظرفیت فضای نوین است که در اختیار ما قرار گرفته و این که در فضای مجازی چه چیز را به چه زبانی باید انتقال دهیم تا اثرگذاری اش بیشتر باشد که این بحث قطعاً شامل محتوا و شکل و قالب می شود و در آن می بایست به کمیت و کیفیت قضه توجه کرد.

وی در ادامه با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف امروز مبلغان اعم از خواهر و برادر تلاش به منظور ارتقای سواد رسانه ای افراد جامعه است، ابراز داشت: به عقیده بنده بهترین نوع تبلیغ ارتقای سواد رسانه ای برای این است که افراد قدرت تمیز مسایل را داشته و بهتر نسبت به حق و باطل درک شناخت داشته باشند.

ظهیری خاطرنشان کرد: در عین حال ما نباید از ظرفیت منبر و فضاهای سنتی تبلیغ و نیز نشست ها و تبلیغ چهره به چهره هم غافل شویم، منتهای مراتب در این خصوص نیز نیازمند ارتقای سطح کیفی ابزارهای تبلیغی هستیم و این که منابر ، نشست ها و تریبون های ما بر اساس نیازهای جامعه به روز باشند.

وی گفت: به تعبیر رسای امیرالمومنین (ع) چه بسا سخنی که از تیرها مؤثرتر باشد و لذا ما باید در بحث سخنوری کار کنیم چه آن که اساساً بر اساس کلام اهل بیت(ع) شخصیت انسان زیر زبان و قلم او پنهان است و نوع گفتار و نوشتارش می تواند معرف روحیات و باورهای او باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: از سویی خود حضرات معصومین(ع) به ما آموخته اند که اگر مردم زیبایی های سخن ما را می دانستند حتماً از ما پیروی می کردند و لذا این وظیفه امروز مبلغین است که به خصوص از فرصتی که ماه محرم و صفر و دیگر ایام مثل ماه رمضان در اختیارشان گذاشته شده بهترین استفاده را در این راستا انجام دهند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha