شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱۲

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه سوم محرم الحرام سلسله جلسات «فقه و زندگی» با احکام عزاداری در حرم مطهر رضوی برگزار می‏شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام مهدی حسن‎زاده رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همزمان با دهه سوم محرم الحرام سلسله جلسات «فقه و زندگی» با موضوع احکام عزاداری و نذر هر روز در حرم مطهر رضوی قبل و بعد از نماز ظهر و عصر در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسات فقه و زندگی مخاطبان می‌توانند سوالات شرعی خود را به صورت کتبی و شفاهی بپرسند، ادامه داد: این جلسات هر روز قبل از نماز ظهر در شبستان تبریزی، و بعد از نماز در مدرسه پریزاد به مدت 45 دقیقه تشکیل می‎شود و کارشناسان واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی، احکام مربوط کاربردی به ویژه عزاداری را تبیین می‎کنند.

رئیس اداره پاسخگویی با اشاره به اینکه در این ایام در رواق حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) نیز احکام عفاف و حجاب ویژه خواهران به صورت تخصصی تبین می‎شود، گفت: همچنین از سوی این اداره، بیان احکام بین نماز نیز تدارک دیده شده که احکام مهم و کاربردی عزاداری، نذر، امر به معروف و نهی از منکر و وام‌های بانکی در بین دو نماز بیان می‎شود و تا کنون نیز این برنامه‎ها با استقبال گرم و پرشور زائران و مجاوران روبه‎رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر جلسات فقه و زندگی، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به صورت شبانه روزی می‎توانند سوالات شرعی خود را از دفاتر مستقر در حرم، سامانه تلفنی 32020 و سامانه پیامکی 300002020 بپرسند.

حجت الاسلام حسن‌زاده افزود: قبل از برنامه‌های سخنرانی رواق امام خمینی(ره) و دارالحجه نیز توسط کارشناسان پاسخگویی احکام مبتلابه بیان می‌شود.

وی افزود: در مدرسه پریزاد چهار دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی در زمینه احکام معاملات و وقف و نذر از ساعت 8 صبح تا 22 پاسخگوی زائران عزیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha