شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امتحان شفاهی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از حذف امتحان شفاهی پایه نهم خبرداد و گفت: طلاب برای گرفتن مدرک سطح ۲ خود دیگر نیازمند امتحان شفاهی پایه نهم نیستند.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان پیرامون آخرین تغییرات در روند آموزشی حوزه علمیه اصفهان از ابتدای سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: تغییر عمده صورت گرفته در برنامه آموزشی، حذف امتحان شفاهی پایه نهم برای طلاب است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان هماهنگ با حوزه های علمیه کشور امتحان شفاهی پایه نهم را حذف کرده است و به صورت سراسری در این زمینه عمل می کنیم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان افزود: طلابی که خواهان گرفتن مدرک سطح دو هستند، بدون امتحان شفاهی پایه نهم و دادن امتحان کتبی پایه 9 و روحانیونی که متقاضی گرفتن مدرک سطح 3 می باشند، بدون نیاز به امتحان شفاهی پایه 9 با قبولی امتحان شفاهی پایه 10 می توانند از این به بعد می توانند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیونی که پیش از این امتحان شفاهی پایه 9 را داده اند و امتحان شفاهی پایه 10 آنها ناقص است، می تواند پس از اجرای این مصوبه، نمره امتحان شفاهی پایه 9 آنها را جایگزین امتحان شفاهی پایه 10 می کنند.

حجت الاسلام جلالی در حقیقت امتحان شفاهی یک پایه حذف شده است، همچنین در بحث ارتقا شهریه سطح 3، دیگر نیازمند امتحان شفاهی پایه 9 و 10 نیست و فقط یکی از امتحانات شفاهی آن نیاز است.

وی در توضیح چرایی اجرای این مصوبه در سال جدید تحصیلی گفت: حوزه علمیه قم سال گذشته تصمیم گرفت که امتحان شفاهی در پایه های 6 و 8 و 10 باشد و به صورت تدریجی سطح دو حوزه علمیه در مقطع پایه هشت خواهد شد که به نظر می رسد منطقی تر هم باشد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضاهمتی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    با سلام و عرض ادب تصمیم خوب حوزه علمیه اصفهان ستودنی است باید به تغییر شکل دروس و نظام اجرایی باشند و سختی در امتحانات شفاهی برطرف بشود من جمله استرس و خیلی از مشکلات شفاهی