جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز همبستگی با کودکان فلسطینی

حوزه/ رژیم صهیونیستی سال‌های متمادی است که سیاست مخرب و گسترده ای را علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی آغازکرده، زیرا دریافته که هر نسل فلسطینی بیدارتر از نسل گذشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، در سال 2000 میلادی، در چنین روزی «محمد الدوره» نوجوان 12 ساله فلسطینی به گونه ای فجیع به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

تصویر شهادت او، درحالی که پشت پدر خود پنهان شده بود، تا از شر حمله نظامیان صهیونیست در امان باشد، موج عظیم بد نامی رژیم کودک کش صهوینیست را در پی داشت؛ به گونه ای که بعد از این واقعه 19 نوامبر را روز جهانی همبستگی با کودکان فلسطینی نامگذاری کردند.

نام گذاری این روز که به پیشنهاد جمعیت دفاع از ملت فلسطین صورت گرفت، نمادی از دادخواهی دانش آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و هم بستگی میان دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی است.

در ۲۵ سال آینده لکه ننگی بنام رژیم جعلی صهیونیست نخواهد بود 

حجت الاسلام محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به روز همبستگی با کودکان فلسطینی اظهار داشت: اسلام مرز مشخصی ندارد بلکه دایره وسعت آن این جهان عالم را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هر منطقه ای از دنیا اگر مسلمانی وجود دارد ما نسبت به یاری رساندن به آن ها مسئول هستیم، ادامه داد: مردمان فلسطین بیش از 70 سال است که توسط رژیم جعلی اسرائیل از خانه هایشان رانده و آواره کشور های اطراف سرزمینشان شدند.

امام جمعه فردوس با اشاره به حمایت همه جانبه از مردمان فلسطین گفت: فلسطین و قدس، اولین قبله مسلمین است که نباید در دست استکبار جهانی باقی بماند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر جنایات ننگین صهیونیست ها در طول تاریخ بیان کرد: صهیونیست ها و حامیان آنان بدانند فلسطین تنها نیست و با اتحاد امت اسلامی، قدس شریف از چنگال جنایتکاران خون آشام آزاد و به دامن اسلام بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: اگر کودکان فلسطینی با دست خالی و تکه های سنگ در برابر رژیم جعلی صهیونیستی ایستادگی نمی کردند، اکنون سرزمینشان به طور کامل در چنگال این غده سرطانی قرار داشت.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه اسرائیلی ها ادعای گسترش از نیل تا فرات را دارند، بیان داشت: ما به این مردم بدهکاریم و باید همواره در کنارشان حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام بابایی با بیان سخن رهبری مبنی بر اینکه در ۲۵ سال آینده رژیمی به این نام نخواهیم داشت، تصریح کرد: بیداری اسلامی که در کشور های اسلامی در حال گسترش است، همه نشان دهنده ی یک تحول عظیم در جهان بوده که کشور های اسلامی با اتحاد و همبستگی می توانند این غده ی سرطانی در جهان را نابود کنند.

وی با هشدار به سازمان های بین المللی و حقوق بشر که از صهیونیست ها حمایت می کنند و به دروغ خود را حامی حقوق بشر می نامند، گفت: صهیونیست ها بارها منشورها و قطعنامه های بین المللی را نقض کرده و به پشت گرمی آمریکا ، به جنایات و غصب سرزمین فلسطین به صورت روزمره ادامه می دهند.

هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است

حجت الاسلام علیجان دلدار مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) بوده است، گفت : حمایت از مظلومین جایگاه ویژه ای در سیره ائمه معصومین دارد.

وی ادامه داد: فطرت انسان در برابر ظلم و کفر می ایستد و به دین و آیین مربوط نمیشود، بلکه حقیقت درونی انسان است که از بدی ها و مفاسد دوری می جوید.

مدیر حوزه ی علمیه رضویه بیرجند با بیان کودک کشی اسرائیلی ها تصریح کرد: رژیم جعلی صهیونیستی در این عالم بدنبال کودک کشی و ظلم به مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام دلدار افزود: ما طبق سخنان مقام معظم رهبری و امام (ره) هر کجای این عالم  هر کشوری که مورد ظلم وستم استکبار قرار بگیرد به او کمک رسانی خواهیم کرد.

این استاد حوزه ایران اسلامی را کانون حمایت از مظلومان فلسطین عنوان کرد، و با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین راه را دنبال می کند، یادآور شد: امروز ایران به خاطر حمایت همه جانبه اش از فلسطین سربلند است.

حجت الاسلام دلدار ادامه داد: اگر این حمایت های شایسته جمهوری اسلامی نبود امروز رژیم صهیونیستی کل غزه را اشغال کرده بود.

وی هدف از دستگیری و به شهادت رساندن کودکان فلسطینی را تخریب روحیه مقاومت این مردمان دانست و تاکید کرد: این رژیم جعلی سعی دارد که با مورد هدف قرار دادن کودکان بی گناه فلسطینی، احساسات پدران و مادران آنان را تحریک کند تا به صحنه بیایند و یا احساس ضعف و سستی کنند.

وی با اشاره به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران که در اغتشاشات سال 88 عنوان می شد، خاطرنشان کرد: کسانیکه این شعارها را سر می دهند آدم های خودخواه و دنیاطلبی هستند که پیروان غرب اند، با این شعار های انحرافی سعی در تخریب هدف اصلی انقلاب که فریادرسی به مظلومان است را دارند.

حجت الاسلام دلداربا بیان سخن رهبری گفت: هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است که هر حاکمیتی غیر از حاکمیت مردم فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است.

مقاومت، تنها گزینه برای پایان اشغالگری صهیونیست هاست

حجت الاسلام محمد رضا نوفرستی، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی برای مبارزه با مردم مظلوم فلسطین از هیچ کوششی دریغ نکرده است و نوجوانان و کودکان را به شهادت می‌رساند، لذا حمایت از فلسطین و آرمان مردم فلسطین از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی و از خطوط قرمز ما است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سال‌های متمادی است که سیاست مخرب و گسترده ای را علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی آغازکرده و علاوه بر تخریب مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن تفریحی، رفاهی و ورزشی، با بازداشت، قتل وشکنجه کودکان ونوجوانان فلسطینی به بهانه های پوچ و واهی ، آنان را در خطر جدی قرارداده است .

این کارشناس مذهبی با اشاره به جنایات رژیم جعلی اسرائیل تصریح کرد: امروزبزرگترین جرم این کودکان و نوجوانان تولد درسرزمین مادری خود است، که متاسفانه رژیم صهیونیستی درقبال سکوت مجامع بین المللی هر روز صفحات ننگین تاریخ جنایات خودرا قطورترمی کند .

سلاح مقاومت، حقوق به حق فلسطین را احیا خواهد کرد

حجت الاسلام نوفرستی  مقاومت را تنها گزینه برای پایان اشغالگری اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد: مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی ودیگرگزینه های به اصطلاح دیپلماتیک گستاخی روزافزون رژیم اشغالگرقدس را درپی خواهد داشت و هیچ چیزجزسلاح مقاومت نمی تواند حقوق بحق ملت فلسطین را احیاکند.

وی ادامه داد: رفتار خشن و غیر انسانی رژیم صهیونیستی و برخی دولت های عربی با انسان های مظلوم با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر، ادامه دارد و باید مسلمانان در برابر آنها، اتحاد داشته باشند تا در آینده شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

این استاد حوزه در پایان با بیان سخن امام خمینی(ره) گفت: همه باید بدانند که هدف دولت های بزرگ از ایجاد اسرائیل، تنها با اشغال فلسطین پایان نمی پذیرد، آنها در این نقشه اند که  تمامی کشورهای عربی را به همان سرنوشت فلسطین دچار کنند.

سخن پایانی

کودکان، مظلوم ترین قربانیان غزه اند، ستم رژیم صهیونیستی به آنان، چنان تأسف آور است که حتی یهودیان با وجدان نیز در برابر این رفتارها اعتراض کرده اند، این رژیم دریافته است هر نسل فلسطینی، از نسل پیش، بیدارتر، متحدتر و ظلم ستیزتر است، بنابراین، این نسل آینده ساز را هدف قرار داده است.

امروز، سکوت در برابر این همه ستم، معنایی جز رضایتمندی از رفتار صاحبان زور و قدرت صهیونیستی ندارد، لذا هر مسلمانی وظیفه دارد به قدر توان خود، از فلسطینیان حمایت کند.

گزارش: مسعود نوفرستی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha