جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ستاد کنگره

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ارزش حیات را یک ارزش مشروط و نه مطلق دانست و گفت: شهید یعنی کسی که حساب شده و با بصیرت زندگی می کند و نقشه های الهی که بشر باید به آن برسد را در نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در نشست ارائه گزارش عوامل اجرایی کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در آفرینش عالم، خداوند موجودات دیگری را از گذشته آفریده است و این سوالی است که طبق آیه قرآن فرشتگان علت آفرینش انسان را از خدا پرسیدند که خدا فرمود من چیزی می دانم که شما نمی دانید.

وی با بیان اینکه سخن در خلیفة اللهی انسان است، افزود: انسان حامل علم و امانت الهی است. همین انسان بعد دیگری هم دارد که خدا در قرآن عباراتی همچون «مرگ بر انسان که چقدر ناسپاس است» و یا می فرماید «از چهارپایان هم بدتر است» آمده است.

امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه معنی شهادت و معنی شهید این است که انسان براساس آموزه های حکمت الهی جایگاهی دارد که هدف خلقت است، متذکر شد: همه موجودات دیگر برای این جایگاه آفریده شده اند. ممکن است تحت شرایطی افرادی درنده و دارای خوی حیوانی بخواهند بیایند و مکتب صحیح انسان پرور را که نظام خلقت برای اوست ایجاد کنند و شرایط طوری رقم بخورد که ما بدتر از حیوان شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ارزش حیات را یک ارزش مشروط و نه مطلق دانست و عنوان کرد: شهید یعنی اگر چنانچه حیات انسانی به خطر افتد روی همه خط می کشم ولی ارزش حیات را حفظ می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: شهید یعنی کسی که حساب شده و با بصیرت زندگی می کند و نقشه های الهی که بشر باید به آن برسد را در نظر دارد.

وی با بیان اینکه ما کوچک تر از آن هستیم که این معنی را بفهمیم، گفت: مقام شهید و شهادت از همه محسابات روزمره ما خارج است و هرکسی توفیق رسیدن به آن را ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: این که رهبر می فرماید یاد شهید کمتر از شهادت نیست، چون از نظر هدف که ارزش های انسانی مطرح است کار همان را می کند و این بدل آن است اما مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: شما حافظ پیام شهدا برای نسل آینده هستید و تلاش و زحمت شما در جهت حفظ مقام رفیع شهید است که نسل آینده را تربیت می کند که خودش باب مخصوص به خودش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید سعی کنیم خارج از گزارشات، جنبه تاثیرگذاری برنامه ها حرف اول را بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha