جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: انتظار مراجع تقلید و رهبری معظم این است که آموزش و پرورش، تربیت را محور فعالیت‌های خود قرار دهد و تربیت اسلامی بدون مشارکت حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ برگزار شد، با بیان این که امسال سال تحصیلی جدید را با 14 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون کارمند فرهنگی آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی خانواده بزرگ آموزش و پرورش دارای یک جمعیت 40 میلیونی است که سرنوشت آینده نظام اسلامی توسط این جمعیت رقم زده می‌شود.

وی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم از کارهای خود در عرصه تعلیم و تربیت سخن به‌میان بیاوریم که آمار طلاق و اعتیاد جامعه کاهش یابد، خروجی‌های فعالیت‌های انجام شده را باید در صحنه‌های عملیاتی جامعه مشاهده کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی آموزش و پرورش کنونی کشور ساخته و پرداخته فکر ما نیست، مطرح کرد: انتظار مراجع تقلید و رهبری این است که آموزش و پرورش، تربیت را محور فعالیت‌های خود قرار دهد و تربیت اسلامی بدون مشارکت حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: بستر برای ایفای رسالت حوزویان در آموزش و پرورش فراهم شده و ترکیب کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با ریاست نماینده ولی‌فقیه و حضور نمایندگان دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط بسیار مطلوب است و می‌تواند منجر به تحقق نتایج شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش باید از مباحث تشریفاتی خارج شود، گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز در صورت تمایل می‌تواند همانند آستان قدس رضوی در عرصه مدرسه‌داری و تعلیم و تربیت ورود گسترده‌تری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه بخشی از خرید خدمات آموزشی با مشارکت حوزه‌های علمیه انجام می‌شود، مطرح کرد: ظرفیت استفاده از فعالیت تبلیغی سه هزار روحانی در مدارس پیش‌بینی شده و تدوین آیین‌نامه جدید همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش روز گذشته به پایان رسیده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha