سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه حوزه بدون توجه به مباحث اخلاقی نمی تواند به اهداف والای خود دست یابد، گفت: مسائل اخلاقی و تربیتی باید جزء اولویت های نخست مدارس علمیه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مدیر حوزه علمیه استان با مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن از اخلاق و تربیت به عنوان مهم ترین رکن فعالیت های مدارس علمیه یاد کرد.

وی با بیان این که امروز همه بخش های حوزه وظیفه دارند در جهت تقویت مبانی اخلاقی در میان طلاب تلاش کنند، افزود: جامعه امروز پذیرای طلبه مهذب و با اخلاق است.

حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت برگزاری مستمر درس اخلاق در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: در شهرهای مختلف استان علما و شخصیت های بسیاری حضور دارند که مدارس علمیه باید از ظرفیت این اساتید برجسته در دروس اخلاق بهره گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه بدون توجه به مباحث اخلاقی نمی تواند به اهداف والای خود دست یابد، خاطرنشان کرد: مسائل اخلاقی و تربیتی باید جزء اولویت های نخست مدارس علمیه قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه علم و اخلاق دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است، تصریح کرد: رسیدن یک طلبه به مدارج علمی بالا نیازمند همراهی توأمان این دو اصل مهم حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های علما و مراجع دینی توجه به مسائل اخلاقی در حوزه است، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک سازوکار مشخصی اخیراً برای تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه طراحی شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت اجرای دقیق طرح جامع تربیتی از سوی مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: تربیت و پرورش طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین اهداف این طرح راهبردی است.

وی با بیان این که به منظور شکوفاتر شدن این طرح نیازمند همراهی و همکاری همه بخش های مدرسه به ویژه مدیران و اساتید مدارس علمیه هستیم، تصریح کرد: با اجرای دقیق این طرح می توانیم بسیاری از دغدغه های اخلاقی و تربیتی مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما را جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل شورای تهذیبی در همه مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: از این پس باید همه برنامه های اخلاقی و تربیتی قبل از اجرا در این شورا بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه در عرصه اخلاقی و تربیتی بیشتر سرمایه گذاری کنیم و وقت بگذاریم، به طور حتم خروجی بهترین خواهد داشت، بیان داشت: هدف همه ما در حوزه باید پرورش طلبه ای مهذب و با اخلاق باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha